EEl Govern accelera el desplegament de la xarxa troncal d’oficines d’atenció ciutadana (OAC) integrades arreu del territori. Els plans de l’executiu preveuen un seguit d’actuacions per disposar-ne d’onze repartides per totes les vegueries aquesta legislatura de les quals tres estaran a les comarques de Lleida, concretament a la capital del Segrià, la Seu d’Urgell i Tremp.
Es tracta, segons el Govern, d’una xifra inèdita que permetrà reforçar l’atenció presencial a tot el país amb espais que concentren tots els serveis de la Generalitat en un únic punt per facilitar els tràmits i reduir desplaçaments. Les oficines integrades estan concebudes per oferir un servei unificat, on la ciutadania pot fer tots els tràmits i consultes en un mateix espai, sense necessitat de cita prèvia obligatòria. Estan dissenyades per garantir una experiència d’atenció fluida basada en l’amabilitat, l’empatia i la proximitat, valors que es reflecteixen tant en la manera com s’ofereix el servei com en els espais acollidors i accessibles que les alberguen. Els espais d’aquestes oficines impulsen un model amb visió de servei públic, garantint que els usuaris rebin una atenció personalitzada, empàtica i de qualitat.
L’impuls de la xarxa troncal d’OAC integrades es complementarà amb la posada en marxa de cinc oficines mòbils aquest any vinent que recorreran tot el país per acostar els serveis públics a les zones més aïllades. En total, la inversió en aquest punt d’inflexió en l’atenció ciutadana serà d’uns 13 milions d’euros.
La primera en posar-se en marxa a la demarcació de Lleida serà la de la Seu d’Urgell durant el primer trimestre del 2026. Estarà ubicada al Passatge Alzina de la Seu i comptarà amb tres informadors.
A principis de 2027 està previst que obri la OAC de Lleida ciutat. Estarà ubicada al c/Pere Cabrera, 34, i comptarà amb 25 informadors. L’oficina tindrà uns 665 metres quadrats.
També durant el primer trimestre del 2027 s’obrirà l’oficina de Tremp tot i que en aquest cas serà en una ubicació provisional al carrer Sant Jordi. En aquest cas comptarà amb quatre informadors i uns 200 m2. Donarà servei mentre no es posi en marxa l’oficina definitiva al passeig de Pompeu Fabra, 19, amb unes instal·lacions més grans i sis informadors. La ubicació definitiva no està prevista fins a final de 2029.
La resta d’oficines es reparteixen per les diferents vegueries de Catalunya.
OFICINES MÒBILS
A aquestes noves oficines cal sumar-li les noves OAC mòbils que començaran a funcionar el primer trimestre del 2026. Es tracta de vehicles equipats amb tecnologia avançada i personal especialitzat que assegura la connectivitat en qualsevol punt mitjançant un sistema que combina diferents amplades de banda i antenes de satèl·lit. Aquestes unitats itinerants recorreran 80 municipis repartits per totes les vegueries de Catalunya per portar l’atenció de la Generalitat a zones rurals i territoris menys connectats on no hi ha presència d’OAC fixes.
En total el Govern invertirà 13 milions d’euros en acostar l’atenció al territori. El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, assegura que amb aquestes oficines “es vol garantir una atenció que arribi arreu del territori” i recorda que “incorporarem unes oficines mòbils amb l’objectiu d’arribar als pobles més petits”. “Quan parlem de cohesió territorial vol dir que aquests pobles petits de Catalunya també puguin tenir els serveis públics porta a porta amb l’objectiu d’evitar desplaçaments i evitar tràmits repetits”, explica el conseller Dalmau.














