Els departaments d’Educació i d’Igualtat i Feminismes han obert aquesta setmana un procés participatiu per construir un model consensuat de país sobre la incorporació de l’educació sexual als centres. En aquest procés hi prendrà part la comunitat educativa, acadèmics i entitats feministes i LGBTI. A finals del segon trimestre d’aquest curs es disposarà de la proposta final i es generaran recursos pedagògics i propostes de formació per als docents i per a la resta de la comunitat educativa. Les conselleres d’Educació, Anna Simó, i d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ho han explicat aquest dijous en la cloenda de la I Jornada de Coeducació.
Simó ha explicat que el procés participatiu ha de servir per establir allò que s’espera de l’escola en aquest àmbit “i com es concreta”. Ha advertit, però, que “l’escola sola no podrà”, i per això ha subratllat que caldrà “la implicació de tota la societat”.
Verge, de la seva banda, ha assegurat “la coeducació és palanca de canvi de la transformació feminista, d’una societat més lliure i més justa” i ha destacat “el seu potencial per acabar amb els estereotips i rols de gènere i per prevenir les violències masclistes i LGBTI-fòbiques”. També ha subratllat la importància de proporcionar una educació sexual integral per “establir relacions socials i sexuals basades en el respecte, el consentiment i el plaer mutu”.
El Departament d’Educació també està treballant per generar recursos educatius que permetin aplicar la coeducació i la perspectiva de gènere a totes les etapes i àrees dels nous currículums, recursos que es posaran a l’abast dels centres.
La jornada de formació s’ha adreçat a docents i direccions de centres educatius, per tal d’analitzar els principals reptes en matèria de coeducació i posar a l’abast del professorat recursos i bones pràctiques dels centres en aquest àmbit.














