La portaveu del Govern, Sílvia Paneque, va assegurar que modificaran “de manera immediata” la llei d’urbanisme, en qüestió de “dies, setmana o setmanes”, per a accelerar la construcció d’habitatges. La finalitat, segons va dir el president Salvador Illa ahir, és poder construir “més ràpid” i “augmentar l’edificabilitat” per assolir els 50.000 pisos marcats pel Govern.
Illa ha avisar que no permetrà que “l’accés a l’habitatge continuï sent el primer factor de desigualtat social”. Així ho va dir a la comissió intedepartamental de l’Habitatge, coincidint amb l’aprovació de la primera convocatòria pública de reserva de solars cedits pels ajuntaments per fer pisos de protecció oficial. Illa ha recalcat que “no va de catalans de primera i de segona com, malauradament, s’ha escoltat darrerament” i que amb la posada en marxa de la iniciativa es fa un “pas de gegant” en aquesta matèria. El president del Govern va afirmar que aquesta problemàtica “es resol amb mesures ambicioses i rigoroses i no amb demagògies i populismes”.
Illa va recalcar que l’habitatge no ha de ser “per especular”, i va recordar que la primera convocatòria de parcel·les municipals conservaran per sempre la qualificació d’habitatge social i que un mínim d’un 25% aniran a joves i fins a un 10% a persones vulnerables o gent gran.