Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El govern espanyol avisa que la campanya de l’oli serà “anormalment baixa”

ARTICLES - ZONA 2

El govern espanyol ha avisat que la campanya de l’oli d’enguany, tot i ser millor que la de l’any passat, serà “anormalment baixa”. Així ho va dir el ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luís Planas i va xifrar la producció en 663.000 tones, xifra que implica una disminució “molt significativa”, al voltant del 55%, respecte d’una campanya “normal”.

En la roda de premsa celebrada dimarts després de la reunió del Consell de Ministres, Planas va afirmar que la campanya que comença a l’octubre serà “més important en volum” que l’anterior, iniciada el 2022, encara que probablement se situa per sota del milió de tones, per la qual cosa tampoc serà “significativa”. No obstant això, va matisar que encara és aviat per a fer una avaluació, la qual s’espera per a mediats d’octubre, en funció de les dades proporcionades per les comunitats autònomes.

La campanya actual ha estat marcada per la caiguda de la producció en un 55% a causa de la sequera, entorn de les 663.000 tones, i pels preus de l’oli d’oliva en màxims històrics.

El ministre d’Agricultura va subratllar que el proveïment del mercat s’ha pogut mantenir per l’estoc d’enllaç entre campanyes, que estarà per sobre de les 200.000 tones a la fi de setembre, de cara a la nova recollida.

Les importacions d’oli d’oliva també s’han vist limitades per les circumstàncies meteorològiques, que no sols afecten Espanya, sinó també a la zona productora de la conca mediterrània, segons Planas. Va recordar que les últimes dues campanyes han estat “molt curtes”, la qual cosa està relacionat amb uns preus més alts.

En relació amb els preus, després que l’INE publiqués les dades d’inflació de l’agost, Planas va assegurar que l’alimentació mostra una “estabilització amb tendència a la baixa”. Ara bé, el també va lamentar “l’increment significatiu” del preu de l’oli.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12