El Comando Veneçuela, equip de campanya de l’opositor Edmundo González Urrutia, va denunciar el “segrest” i el posterior alliberament de la líder política María Corina Machado, després que encapçalés una manifestació a Caracas la vigília de la investidura presidencial.
En una publicació a X, el comando opositor ha assenyalat que l’exdiputada va ser “interceptada i tombada de la moto en què es traslladava” després d’encapçalar una concentració a la capital veneçolana. “En el succés van detonar armes de foc. Se la van emportar retinguda per la força. Durant el període del seu segrest va ser forçada a gravar diversos vídeos i després va ser alliberada”, va afegir la informació.
Durant la concentració, Machado va anunciar el començament d’una “nova fase” del procés per a “la llibertat de Veneçuela”, i va demanar als ciutadans estar atents als senyals sobre els propers passos. Per la seva banda, l’opositor veneçolà Edmundo González Urrutia va dis des de Santo Domingo que “molt aviat” es veuran a Caracas, “en llibertat”.
Concentració a Lleida contra el règim de Nicolás Maduro
Al voltant de mig centenar de persones, majoritàriament veneçolans, es van concentrar ahir a la plaça Sant Francesc de Lleida per protestar contra el règim de Maduro, tal i com es va fer a Barcelona o Madrid.