Després de nou anys de descans, el Grup Escènic Recreatiu de Balaguer tornarà a l’escenari a principis del 2026 amb un nou espectacle, que comptarà amb la direcció de Jesús Agelet, actor més de 40 anys d’Els Joglars i que precisament va començar la seva trajectòria artística l’any 1970 amb la companyia de la capital de la Noguera.
“Tot i que estic en alguns projectes, per exemple amb la companyia Zum-Zum Teatre i en algun grup més d’aquí de Balaguer, ara estic mig jubilat, així que em van contactar per fer alguna cosa”, explica Jesús Agelet, ja que no havien interpretat res des de l’estrena de l’obra ‘Centenaris’ l’any 2016, en el marc de la commemoració del centenari del Club de Futbol Balaguer.
D’aquesta manera, ha creat una obra, que probablement portarà el títol de ‘Bojos pel teatre’, en què ha fet una mena de puzzle, reescrivint alguns textos, amb escenes o fragments d’escenes de diversos clàssics del teatre –“d’una durada mitjana de set o vuit minuts”, com ‘L’hostal de la Glòria’ i ‘La rambla de les floristes’, de Josep Maria de Sagarra, ‘Don Juan Tenorio’, de José Zorrilla, o una obra de Shakespeare, i que compta amb una trama “que s’anirà embolicant, amb personatges que també parlen del món del teatre”.
En total, seran 24 actors i actrius a sobre de l’escenari que interpretaran una quarantena de personatges. Fins i tot, el mateix Jesús Agelet farà algunes intervencions “en un parell d’escenes”.
En aquests moments, el projecte està una mica més aturat per l’arribada de l’agost; “tothom ha marxat, però els he repartit feina i al setembre ja començarem els assajos amb més seriositat”. De fet, s’ha de fer tot amb intensitat perquè ja hi ha data d’estrena; serà el 17 de gener al Teatre Municipal de Balaguer i es farà una altra representació el dia 18. Més enllà, encara és una incògnita, perquè “al GER no fem gires, tot i que sí que s’ha actuat alguna vegada en poblacions properes”.