El fundador de Telegram, Pavel Durov, va advertir ahir dels riscos que, a parer seu, comporten les regulacions que Pedro Sánchez vol aplicar a les xarxes sociaals. L’endemà que Elon Musk, propietari d’X, ataqués Sánchez per la mateixa qüestió acusant-lo de ser “un veritable fascista totalitari”, Durov va acusar el president espanyol d’amenaçar la llibertat d’expressió en un missatge penjat al seu canal de Telegram adreçat als usuaris espanyols.
L’empresari recela especialment de la proposta de prohibir l’accés als menors de 16 anys i es mostra preocupat per la possible responsabilitat penal dels directius de les empreses tecnològiques si no retiren amb rapidesa continguts considerats il·legals o nocius. Segons Durov, això podria incentivar l’eliminació preventiva de missatges legítims.
El ministre de Transports, Óscar Puente, va ser el primer membre del Govern a reaccionar. “Avui és un bon dia per desinstal·lar Telegram del meu telèfon”, va escriure a X.
La vicepresidenta segona i líder de Sumar al Govern de coalició, Yolanda Díaz, va assegurar que “trencaran els monopolis digitals”. Per la seva banda, la ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, es va mostrar partidària de “limitar i segurament prohibir” l’ús de la xarxa X, entre els joves i el conjunt de la població, atès que és un espai on es donen “flagrants vulneracions de drets fonamentals”.
La Moncloa recorda que Durov és investigat per la “possible responsabilitat en delictes greus” i que la plataforma ha incomplert “de forma reiterada” les “obligacions de control”.














