El director general de PortAventura, David Garcia, ha assegurat que els possibles nous accionistes del parc d’atracció mantindran el pla d’inversió previst per als pròxims cinc anys. “Passi el que passi en el futur, vingui qui vingui ha de seguir veient-lo com un lloc únic per continuar invertint”, ha dit. Tot i això, el responsable ha apuntat que es tracta d’una qüestió de l’accionariat i ha realçat la inversió feta pels actuals accionistes. També ha qualificat “d’oportunitat única’ per al territori el projecte de Hard Rock, ja que confia que atrauria clients asiàtics i nord-americans al complex. Enguany, PortAventura preveu assolir entre 5,3 o 5,4 milions de visitants, una nova xifra de rècord, en una temporada que es tornarà a allargar.
El director general de PortAventura ha assegurat que mantindran les inversions previstes en el pla i ha reivindicat els 1.000 milions d’euros invertits dels actuals accionistes des de fa tretze anys. Unes inversions que s’han traduït en l’obertura de Ferrariland, de Barri Sèsam o de les noves atraccions com Shambala o la recentment estrenada Uncharter. “Aquestes inversions han fet que tinguem un producte únic”, ha afirmat Garcia. També ha destacat la compra de dos hotels a Salou i ha dit que volen seguir ampliant l’oferta hotelera.
Preguntat pel possible canvi de propietaris del parc, Garcia no ha donat detalls sobre l’operació i ha sostingut que es tracta d’una qüestió de l’accionariat. Amb tot, ha insistit que més enllà del possible canvi d’accionistes, les inversions continuaran: “Crec que estem en una zona única a escala mundial, els accionistes actuals volen que continuï creixent i qualsevol empresa que vingui ha de veure això com un lloc únic per seguir invertint en coses noves”.
Pel que fa a les pròximes inversions, Garcia ha apuntat que se’n farà una per celebrar el 30è aniversari del parc d’atraccions, però no ha especificat en què consistirà. “Serà una inversió en espectacles, l’any següent serà per a una atracció”, ha detallat. Així, ha remarcat la necessitat del complex de treure novetats anualment per evitar que la demanda caigui.
Hard Rock una “oportunitat” per al territori
En paral·lel, el responsable del parc d’atraccions ha asseverat que el projecte de Hard Rock suposarà una “oportunitat única” per al territori i ha considerat que seria una pèrdua que no es converteixi en una realitat. De fet, ha explicat que un dels reptes del complex és atraure visitants internacionals.
El 60% dels visitants del PortAventura provenen del mercat estatal i un terç són de Catalunya, mentre que lamenta que la marca és molt poc coneguda als països europeus, com el Regne Unit i Alemanya. Garcia ha defensat que Hard Rock seria un ganxo per al públic asiàtic i nord-americà.
Deures pendents: millorar la gestió de les cues
L’aforament màxim del complex és de 51.000 persones i aquest passat pont d’octubre es van acostar al parc fins a 27.000 persones. En aquest context, el director general de PortAventura reconeix que un dels aspectes a tenir en compte a curt i mitjà termini és la gestió de les cues de les atraccions. En una trobada amb diversos mitjans de comunicació aquest divendres, ha explicat que ja treballen amb la intel·ligència artificial i sistemes virtuals per millorar l’experiència i l’expectativa dels clients.
Alhora, aposten per la ‘gamificació’, una eina que consisteix en introduir jocs per a dispositius mòbils que amenitzen l’espera i també per oferir informació en temps real sobre l’afluència del parc. D’altra banda, la direcció del complex ha insistit en l’efecte que té la inflació en els preus de les entrades i ha reivindicat la flexibilitat de les tarifes en funció de la temporada i els espectacles que s’ofereixin en cada moment.
Tot i que Garcia no ha avançat a partir de quan el parc podria obrir els 365 dies de l’any, ha reiterat la voluntat que l’obertura total sigui una realitat. Entre les mesures ja aplicades per assolir aquest objectiu, enguany s’ha estrenat la celebració del Carnaval per allargar la temporada i té previst obrir els primers quinze dies de novembre, un període que habitualment tancava per preparar-se per a la temporada de Nadal. Tot plegat, amb la previsió de registra un any de rècord superant els 5,3 milions de visitants a finals d’any.
Acord amb el Barça
D’altra banda, PortAventura i el FC Barcelona han signat una aliança per crear una zona d’entreteniment i oci a tocar de l’Spotify Camp Nou que es batejarà com ‘Espai Barça’. L’acord també inclourà una nova atracció de la qual, de moment, no s’han donat més detalls. “Volem fer una zona d’entreteniment amb una atracció que estem dissenyant perquè els amants del Barça i del futbol puguin tenir una experiència dins del camp; és un projecte interessant de creixement a escala mundial”, ha afirmat el director general del parc d’atraccions aquest divendres. Així mateix, l’entesa preveu la construcció de parcs arreu del món d’un mínim de set hectàrees de superfície, tal com ja ha fet amb altres socis, com és el cas de Ferrari.
Segons han explicat des de la companyia, la primera part del projecte combinaria experiències interactives, educatives i d’entreteniment a través de diferents atraccions temàtiques, experiència de restauració i marxandatge, en espais majoritàriament interiors d’entre 500 i 2.000 m2.
Pel que fa a la segona fase, es contempla el desenvolupament de parcs temàtics de grans dimensions, els quals se centraran en atraccions, restaurants, botigues, museus, espectacles i altres serveis associats.
El vicepresident de l’Àrea de Màrqueting del FC Barcelona, Juli Guiu, ha afirmat que aquesta associació amb PortAventura respon al projecte estratègic del club “d’explorar noves maneres de generar recursos dins de la indústria de l’entreteniment”.