Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El crim organitzat dispara els furts per Setmana Santa: els comerços perden 352 milions d’euros

El 55% són escomesos per bandes organitzades i el 64% són realitzats per autors multireincidents que cometen tres o més a l'any

ARTICLES - ZONA 2

Les vacances de Setmana Santa són aprofitades per desenes de milers de ciutadans per a viatjar a altres regions i desconnectar uns dies de la rutina. Això provoca que molts pobles i ciutats vegin incrementar-se l’afluència als seus carrers i botigues, generant aglomeracions que són aprofitades pels lladres per a furtar en els comerços. En aquesta època de l’any es concentren el 19% dels robatoris que sofreixen els retailers; la majoria protagonitzats pel crim organitzat.

La delinqüència organitzada s’ha convertit en l’amenaça més gran per a la seguretat de retailers i detallistes, ja que el 55% dels furts en supermercats i comerços són protagonitzats per bandes organitzades. Aquestes organitzacions criminals detecten les oportunitats de fer negoci i furten productes d’alt valor en diferents establiments per a posteriorment revendre’ls en mercats paral·lels. Així ho revelen les dades extretes del Baròmetre del Furt en la Distribució Comercial (1) impulsat per Checkpoint Systems; que posa en relleu el problema majúscul que suposa el furt extern per als retailers.

En total, la pèrdua desconeguda suposa el 0,74% del total de la facturació de les empreses de distribució a Espanya, la qual cosa suposa un impacte aproximat de 352 milions d’euros en el sector comercial durant els mesos primaverals, en els quals s’escometen el 19% dels furts, segons les estadístiques de Checkpoint Systems.

Dos de cada tres furts (el 64%) són realitzats per autors multireincidents; és a dir, que realitzen tres furts o més a l’any en els establiments. El baròmetre de Checkpoint Systems també compon el perfil més habitual dels autors de furts: prop de la meitat dels lladres (un 44%) tenen menys de 30 anys. Un altre detall és que la meitat dels retailers ha apreciat un notable increment de l’agressivitat verbal o física dels infractors cap al personal de botiga i de seguretat.

Productes més furtats

L’estudi també revela que els productes més robats per Setmana Santa no difereixen molt dels quals se solen robar al llarg de tot l’any. Aquests els articles més cotitzats pels lladres per categories:

En la categoria d’alimentació i begudes destaca el furt de vins i licors, els embotits i les conserves /fumats. No obstant això, els productes els furts dels quals més s’han incrementat en l’últim any són els olis, que se situen com la categoria on els retailers alerten d’un major creixement dels furts.

En la categoria de moda destaca que el calçat és el gènere més vulnerable al furt al costat de la roba. De cuidat personal i bellesa ressalten les cremes facials com el “producte estrella” per als lladres al costat dels productes de cura capil·lar. En tecnologia, els telèfons intel·ligents són el producte d’electrònica que més furten; mentre que el furt en la indústria del bricolatge i la llar està encapçalada per les piles i les bateries.

Com protegeixen els retailers els seus productes davant els furts?

La totalitat dels experts enquestats reconeix que disposa de càmeres de vigilància i alarmes a les seves botigues. El 94% dels establiments tenen antenes antifurt i el 81% estan protegides amb collets per a la protecció de begudes alcohòliques, aranyes i caixes de policarbonat o keepers per a perfums i crema entre altres; tan sols el 13% dels productes venen protegits amb etiquetes antifurt des del fabricant).

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12