L’Estadi Olímpic Lluís Companys serà escenari d’allò més semblant a una final de LaLiga EA Sports entre el Barcelona, que amb un triomf o fins i tot un empat deixaria el campionat virtualment vist per a sentència mancant tres jornades, i el Real Madrid, que necessita els tres punts per a escurar les seves opcions d’aixecar el títol.
Quatre punts separen al líder, l’equip blaugrana, i al seu més immediat perseguidor, que compta per derrotes els clàssics que ha disputat aquesta temporada: 0-4 en la primera volta de lliga, 2-5 en la final de la Supercopa d’Espanya i 3-2 en la recent final de la Copa del Rei.
Per precedents i trajectòria -el Barça no coneix la derrota en el campionat domèstic l’any 2025- podria semblar que l’equip de Hansi Flick ho té tot a favor per a sumar el ple de victòries enfront del Real Madrid, però la cruel eliminació a les mans de l’Inter de Milà (7-6 en el global de l’eliminatòria) en les semifinals de la Lliga de Campions, afegeix incertesa a la situació del líder. El dubte resideix en si la jove plantilla blaugrana és capaç d’aixecar-se anímicament de la decepció que va significar quedar-se a dos minuts de la final de Munic contra l’Inter. Un cop del qual volen girar full ràpidament en el vestuari blaugrana, que afronta el clàssic d’avui com una oportunitat per a oblidar el succeït en la trepidant eliminatòria europea. Arriba un punt desgastat l’equip de Flick, que en els últims 30 dies ha disputat 9 partits, dos d’ells decidits en la pròrroga, el partit de tornada contra l’Inter de Milà i la final de la Copa del Rei enfront del Real Madrid. Malgrat això, no s’esperen molts canvis en l’alineació, per la qual cosa Eric Garcia i Gerard Martín, que van brillar en San Siro, seran els laterals titulars.
El lateral Alejandro Balde i el migcampista Marc Casadó, recuperats de les seves respectives lesions, estaran disponibles per a jugar el partit, però no ho faran d’inici. Tampoc serà titular, excepte sorpresa, el ‘pichichi’ Robert Lewandowski, que va jugar 30 minuts el dimarts després de tres setmanes en el dic sec. Si serà titular el porter Szczesny de qui Flick va destacar que “és molt tranquil, i de vegades fuma alguna cigarreta. Mai ho havia vist”, va dir.
Obligat a guanyar per primera vegada el clàssic en una temporada en la qual va rebre tres cops durs del seu etern enemic, qualsevol opció de títol gran del Reial Madrid aquest curs, passa per la conquesta de Montjuïc. El possible equip blaugrana és el següent: Szczesny; Eric Garcia, Cubarsí, Iñigo Martínez, Gerard Martín; De Jong, Pedri; Lamine Yamal, Dani Olmo, Raphinha; i Ferran Torres.