Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Centres d’Educació Especial de Lleida acullen 140 infants i joves, que cursen infantil, primària, ESO i programes de formació i inserció

ARTICLES - ZONA 2

Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, ha reivindicat el dret a l’educació inclusiva dels joves i infants amb necessitats educatives especials. El col·lectiu va reunir-se dijous amb la consellera d’Educació, Anna Simó, i va traslladar-li les seves principals reclamacions. Aquestes passen perquè es culmini el decret d’Educació inclusiva; s’estableixi un full de ruta clar pel nou model educatiu; es destinin els recursos necessaris, tan econòmics com humans; es revisin les ràtios d’alumnat i professorat; es concreti el paper de les escoles d’educació especial; s’incrementi el finançament i es faciliti l’accés a una formació postobligatòria adaptada a les necessitats d’aquest alumnat.

A Lleida, el Centres d’Educació Especial (CEE) de les entitats sòcies de la Federació ALLEM, (Escola l’Estel, Escola Plançó, Escola Alba, Escola d’Educació Especial TALMA, Escola Municipal Jardineria IMO) acullen 140 infants i joves, que cursen infantil, primària, ESO i programes de formació i inserció (PFI) amb escolaritat compartida (especial i ordinària) o escolaritat total (ordinària).

Segons Dincat, la falta d’un sistema realment inclusiu, de qualitat, sense discriminació i amb igualtat d’oportunitat, preocupa a l’alumnat amb necessitats educatives especials i les seves famílies que continuen afrontant un present i futur incert amb relació al seu aprenentatge, al seu desenvolupament personal i social, i a la seva inclusió.

Dincat ha denunciat que encara no estan garantits l’accés, la participació i l’assoliment de competències de l’alumnat amb necessitats educatives especials en el marc d’un sistema educatiu realment inclusiu. Alhora, ha reivindicat que l’escola de tothom sigui per a tothom.

“L’accés a les aules i escoles ordinàries té un impacte positiu sobre el desenvolupament acadèmic, social i emocional de l’alumnat amb necessitats educatives especials”, ha assegura Alba Cortina, representant d’Educació Especial a Dincat.

A més, ha lamentat que l’escolarització de l’alumnat amb discapacitat intel·lectual i el desenvolupament en centres ordinaris no sigui una garantia de rebre una educació inclusiva. “Aquests centres, i el sistema educatiu en general, encara no els donen una resposta adequada”, ha afegit.

D’altra banda, Dincat ha recordat que els Centres d’Educació Especial (CEE) i els i les professionals que en formen part, que encara avui acullen a més de 8.000 infants i joves, tenen un rol fonamental en l’atenció de qualitat a l’alumnat amb més necessitats de suport i en el desenvolupament d’un sistema d’educació inclusiu de qualitat. “Sense la seva expertesa i el seu coneixement no es pot construir una escola per a tothom”, ha considerat la federació.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12