El BBVA ofereix una acció de nova emissió del banc per 4,83 de les del Banc Sabadell si tira endavant la fusió entre les dues entitats, el que suposaria una prima del 30% respecte al valor de tancament del 29 d’abril.
Així consta en la carta que el BBVA ha enviat al Sabadell, i que l’entitat basca va fer pública ahir defensant que la proposta és “molt atractiva per als accionistes”. El BBVA també ofereix al banc català tres seients al seu consell d’administració -un d’ells amb la vicepresidència- i proposa tenir una doble seu corporativa, mantenint la seu de Sant Cugat i el “compromís total amb Catalunya”. El banc diu que mantindria la marca Sabadell amb la del BBVA a les zones on pugui tenir “un interès comercial rellevant”.
“La nova entitat es convertiria en una de les més grans i més sòlides a Europa, amb uns actius totals per sobre del bilió d’euros i més de 100 milions de clients al món”, diu. A més, considera que es convertiria “en el primer banc per capitalització borsàtil de la Zona Euro”.
Segons el BBVA, les dues entitats tenen un “encaix estratègic” i “complementarietat”. “La presència de Banc Sabadell al Regne Unit se sumaria a l’escala global del BBVA i el seu lideratge a Mèxic, Turquia i l’Amèrica del Sud”, afirma el banc. En concret, el BBVA estima que s’amplificaria la capacitat de la nova entitat de facilitar crèdit fins als 5.000 milions d’euros addicionals a l’any.
La ministra alerta d’un possible ERO
La vicepresidenta del govern, Yolanda Díaz, va alertar del “risc” de la fusió del BBVA i el Banc Sabadell en incrementar-se la concentració bancària.
En declaracions a la SER, va afirmar que aquesta concentració ha passat del 40% al 70% i va afegir que aquesta nova fusió no faria més que empitjorar aquest “risc sistèmic”. A més, va augurar que l’operació anirà seguida d’un ERO, amb tancament d’oficines. D’altra banda, va considerar que el president de la CEOE, Antonio Garamendi, està “una mica més politizat que en altres ocasions” i li va demanar que mantingui el seu paper institucional.