El Banc d’Espanya va tramitar 34.146 reclamacions durant el 2022, una xifra molt similar a la registrada l’any anterior, que va ser de 34.330, un 0,5% menys, segons ha informat aquest divendres l’òrgan supervisor. La major part dels conflictes plantejats van tenir a veure amb les targetes, els comptes corrents i els préstecs hipotecaris. Així, una tercera part estaven relacionades amb pagaments a través de targeta o transferències fraudulentes i en quasi la meitat dels casos el Banc d’Espanya no va poder resoldre el fons del conflicte perquè considera que són els tribunals els qui s’hi ha de pronunciar per la intervenció de tercers.
Pel que fa la resta de casos, l’òrgan supervisor afirma que en prop del 70% dels casos en què s’ha hagut de pronunciar sobre la conducta d’un entitat envers el seu client la resolució ha estat favorable a aquest darrer, incloent els casos en què finalment s’ha arribat a un acord entre les parts en les fases preliminars.
Tot i que el nombre conjunt de reclamacions es va mantenir estable en els dos darrers anys, sí que s’observa un increment destacat en comparació al 2020, quan en van ser 21.320, i el 2019, amb 14.638.
Quant a les consultes, se’n van atendre un total de 50.567, un 3,3% més que l’any anterior. En total, s’han rebut 8.067 consultes escrites, un 19,54% més que en 2021, mentre que la xifra de les telefòniques és molt similar, 42.500 l’any passat i 42.207 l’anterior. En els dos casos se situa en els màxims dels darrers cinc anys.
En total, el 2021 es van rebre 48.955 consultes; el 2020 en van ser 46.884 i el 2019 en van ser forces menys, fins a les 30.462.