Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 26% dels vols que van enlairar des d’Espanya el 2024 ho va fer amb retard o va ser cancel·lat

Espanya és el país amb més sortides registrades -1 milió de vols- i amb més desplaçaments de passatgers -aproximadament 145 milions- durant 2024

Imatge d'un avió enlairant-se a l'aeroport del Prat

ARTICLES - ZONA 2

Comença un nou any i, de nou, toca fer balanç de la gestió del trànsit aeri a Europa i, especialment, a Espanya, un punt clau del turisme entre els ciutadans europeus. Per a continuar liderant en aquest punt és necessari que tots els engranatges funcionin a la perfecció. AirHelp ha analitzat les dades dels vols de l’últim any i ha elaborat un informe anual sobre la puntualitat dels viatges a Europa i Espanya.

En 2024, van ser més de 960 milions de passatgers els que van passar per aeroports europeus; el 30% d’aquests van sofrir el retard o la cancel·lació del seu vol i, a més, més de 19 milions han pogut reclamar una indemnització econòmica per això sobre la base de la CE261, que regula els vols amb sortida des de la UE.

Seguint amb valors de trànsit aeri, segons aquesta anàlisi, Espanya és el país amb més sortides registrades -1 milió de vols- i amb més desplaçaments de passatgers -aproximadament 145 milions- durant 2024. Encara que l’activitat aèria s’ha mantingut més o menys estable en referència a 2023, quan es van registrar a penes 80.000 vols i 8 milions de passatgers menys, la puntualitat de les pistes espanyoles ha empitjorat en un 2%. Mentre que en 2022 la taxa de retards no aconseguia el 22% -sent dels països més puntuals d’Europa-, en 2023 ja havia augmentat la impuntualitat fins al 24% i, de nou, enguany la taxa d’interrupcions torna a empitjorar arribant al 26%. En conseqüència, gairebé 2,25 milions de passatgers podran reclamar a la seva aerolínia per la interrupció d’un vol de 2024 amb origen a Espanya.

Completant aquest rànquing, es troba el Regne Unit també acostant-se als 145 milions de desplaçaments i un 68% de puntualitat; Alemanya amb més de 107 milions de passatgers que van partir des d’aeroports alemanys i un 66% de compliment; el quart país amb major trànsit és Itàlia amb 105 milions de viatgers i més d’un 68% que van sortir en hora; i en última posició d’aquest top 5 es troba França, amb 98 milions de passatgers i un 69% de puntualitat.

Les millors dades de puntualitat a Espanya, i en Europa

Bilbao continua fent mèrits per a coronar-se com el millor aeroport d’Espanya -i així va quedar reflectit en l’última edició de l’AirHelp Score publicat al juliol-. Aquest informe torna a revelar la bona gestió de l’aeroport basc perquè, dels més de 3 milions de passatgers que van volar des de Bilbao, només un 17% va tenir problemes en els seus vols.

Aeroports més petits -encara que sempre per sobre dels 200 vols mensuals-, com el de Melilla, Astúries o Granada-Jaén també destaquen pel seu bon fer en aquest aspecte.

En l’altra cara de la moneda, Palma, el tercer aeroport més important del país, es posiciona com l’aeroport amb major índex de retards amb un 35% d’incidència: gairebé 16 milions de passatgers van volar des de l’illa balear i més de 5,5 milions (35%) van sofrir retards o cancel·lacions. Seguit d’aquest, Eivissa és el segon aeroport amb més problemes de puntualitat (31%); i el rànquing dels aeroports més impuntuals el tanca Múrcia amb un 30% de passatgers afectats per les interrupcions.

Quant als grans aeroports d’Espanya -Madrid i Barcelona-, la puntualitat d’aquests se situa en el 23% en el cas de la capital i el 26% per a l’aeroport de la ciutat comtal.

Si es parla d’aerolínies, Ibèria Express es corona com la companyia més puntual per a volar des d’Espanya. Més de 30.000 vols operats per Ibèria Express van enlairar des dels aeroports espanyols i, d’ells, el 90% ho va fer en l’hora prevista. Després de la companyia aèria espanyola, destaca Tui Fly amb gairebé un 86% de puntualitat en els seus desplaçaments; i una altra espanyola, Vueling, amb un 85% de puntualitat en les seves més de 135.000 vols.

Tenint en compte la puntualitat d’altres països europeus, Noruega, Islàndia i Lituània destaquen pel bon fer dels seus aeroports, ja que les interrupcions no superen el 20% en cap dels tres països. En el pol oposat es troben Grècia, Portugal i Alemanya amb retards entre el 37 i el 34% dels seus vols.

Els preferits pels viatgers europeus

Tots els passatgers tenen preferències a l’hora de viatjar i, segons els registres d’AirHelp, als europeus sembla preocupar-los molt la butxaca. En aquest sentit, l’aerolínia més popular per a fer viatges des d’Europa continua sent Ryanair. L’aerolínia irlandesa té unes dades desorbitades en comparació amb la resta de companyies: gairebé 1 milió de vols operats i més de 150 milions de desplaçaments -el doble que la següent aerolínia amb més trànsit-.

No obstant això, aquells que vulguin tenir major seguretat amb el compliment de l’horari del seu vol hauran de tenir com a aerolínia de referència a Fly Play. També de baix cost, aquesta companyia de baix cost compleix amb els seus horaris de sortida en el 89,3% dels seus vols.

D’altra banda, com és lògic i habitual, els mesos d’estiu continuen sent aquells amb major trànsit aeri, especialment juliol i agost, però també són els que presenten majors taxes d’interrupcions -juny, juliol i setembre-. De fet, el dia amb més incidències a Espanya va ser el 19 de juliol encara que, en aquesta ocasió, va anar per la caiguda global de Microsoft i el sistema operatiu d’AENA, va afectar a gairebé el 70% dels passatgers amb un vol programat aquest dia; seguit a aquest, l’1 de juliol, la data que marca la primera “operació sortida”, es van registrar un 55% d’incidències.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12