Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 14% dels infants en centres socioeducatius tenen un trastorn de salut mental o d’aprenentatge, per sobre de la resta

La Fundació Pere Tarrés avisa que situacions de precarietat de les famílies afecten el benestar emocional dels menors

Una nena camina pel passadís del Centre Socioeducatiu Poblenou, de la Fundació Pere Tarrés de Barcelona, amb les motxilles dels infants als penjadors

ARTICLES - ZONA 2

El 14% dels infants que la Fundació Pere Tarrés acompanya en els seus centres socioeducatius tenen un diagnòstic oficial en algun trastorn de salut mental, de conducta o d’aprenentatge i els educadors adverteixen que la xifra encara podria ser més alta, segons un informe de l’entitat presentat aquest dimecres. El treball posa de manifest que aquesta prevalença és superior a la probabilitat de patir un problema de salut mental dels infants en la població general (5,9%), segons l’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) del 2023. Els autors avisen que la pobresa és un factor multiplicador dels problemes de salut mental i, a més, dificulta l’accés a diagnòstics. L’entitat demana més recursos per a l’atenció a la salut mental al sistema públic.

L’estudi inclou una mostra de 1.239 infants i joves de 16 centres socioeducatius vinculats a la fundació. Són espais que es dirigeixen sobretot a nenes, nens i adolescents que es troben en situació de vulnerabilitat social, amb serveis com reforç escolar, activitats de lleure educatiu o atenció psicològica, per garantir que puguin créixer de manera plena.

Segons l’anàlisi, un 14,1% dels infants entre 0 i 14 anys atesos en els centres socioeducatius tenen un diagnòstic oficial de trastorn de salut mental o de comportament, així com trastorns d’aprenentatge, la majoria vinculats al neurodesenvolupament.

Entre els trastorns detectats hi ha un predomini dels de l’espectre autista (TEA) o per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) i problemes de salut mental com ansietat, trastorns de la conducta alimentària (TCA) o esquizofrènia. Cal precisar que els trastorns de l’aprenentatge són trastorns del neurodesenvolupament i no problemes de salut mental i comprenen discapacitats intel·lectuals; trastorns de la comunicació; TEA, TDAH o trastorns específic de l’aprenentatge (TEAp), com la dislèxia.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12