L’equip Pons Rallysport va completar la segona part de la ‘Crono 48h’ a les dunes del Empty Quarter després de 15 hores i 49 minuts acumulats.
Eduard Pons i Jaume Betriu segueixen en carrera després d’una sisena etapa que aviat es va posar molt coll amunt. El punt d’honor, la força, el no rendir-se mai i intentar continuar malgrat tot han tingut premi per a l’equip Pons Rallysport. Els lleidatans han superat la crono de 48 hores, la temuda etapa regna del Dakar. El seu Ca-Am Maverick X3 els va deixar a l’estacada el dijous, però ahir va funcionar sense problemes i els ha permès arribar a la meta de Shubaytah.
L’experiència de l’equip lleidatà en aquests dos dies en l’inhòspit desert de l’Empty Quarter (lloc buit) ha estat “increïble”, segons qualifica Eduard Pons sense dubtar-ho. Les 15 hores i 49 minuts que ha emprat l’equip per a completar els 547 quilòmetres cronometrats il·lustra molt a les clares l’odissea viscuda. D’aquest temps, unes 7 hores és el que van estar parats intentant reparar el Ca-Am Maverick X3.
“Avui teníem per davant gairebé 400 quilòmetres de pur desert al límit. Jaume ha fet un treball brutal amb la navegació. Estic aprenent molt en les dunes gràcies a la seva experiència en desert obert. Ha estat el nostre primer dia net”, assevera Pons.
No vatenir tanta sort Isidre Esteve, que no va poder completar l’etapa de 48 hores per una avaria en el diferencial davanter. El lleidatà es va quedar a l’últim campament abans de meta, on va passar la nit, amb cures de l’organització. Avui acabarà l’etapa i tornarà a Riyadh.
L’etapa reina del Dakar 2024 va deixar grans canvis en totes dues generals, però sobretot un protagonista, l’espanyol Carlos Sainz (Audi), que mana en cotxes amb 20 minuts sobre el segon.
Les victòries d’aquesta etapa reina de la prova van ser per al francès Sébastien Loeb en cotxes i el francès Adrien van Beveren (Honda) en motos, la qual cosa permet al gal seguir en la baralla per una classificació en la qual fins a quatre pilots estan en menys de nou minuts.