Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Docents de ciències avisen que l’agrupació de matèries a batxillerat “amenaça la qualitat de la formació dels alumnes”

Alerten que la proposta "compromet" la preparació per accedir a la universitat i priva "d'habilitats" per al món laboral

FOTO_ EFE Alumnes en una aula d’ESO durant una classe en una fotografia d’arxiu

ARTICLES - ZONA 2

La plataforma Ciències en Perill va avisar aquest diumenge que la proposta d’agrupar les matèries de física i química i biologia i geologia al batxillerat suposa una “amenaça per a qualitat de la formació dels alumnes” i agreujarà “l’estat precari” de l’educació científica.
Així ho apunten els docents de ciències en un informe sobre la situació de l’educació científica a batxillerat, que remarca que, si tira endavant la proposta del departament d’Educació, l’alumnat perdrà “qualitat educativa” i no tindrà un coneixement “amb la profunditat necessària” pel que fa a les ciències.
A més, remarquen que la reducció d’hores “compromet” la preparació de l’alumnat per a les proves d’accés a la universitat i els priva “d’habilitats” necessàries per al món laboral. Els docents subratllen que diferents proves de competències mostren que l’educació científica a Catalunya es troba en un “estat precari” en ser “una de les comunitats autònomes de l’estat espanyol i una de les regions d’Europa amb pitjor puntuació” a les proves, que “edició rere edició” mostren “una tendència que es perllonga ja força en el temps”. Amb la proposta d’agrupació de les matèries, adverteixen, es posa més “en risc” la qualitat de l’educació científica de l’alumnat i per això demanen la retirada de la iniciativa per tenir “màxima equitat i qualitat en l’educació científica al batxillerat”. Els docents alerten que la proposta se suma a les reduccions horàries que han patit les matèries científiques en matèries comunes i de modalitat els darrers anys i remarquen que és “fonamental” garantir una formació científica que “prepari els estudiants de manera integral”.
“Plantejar una nova reducció de la dotació horària suposa una amenaça a la qualitat de la formació científica dels alumnes que escullen aquesta modalitat de batxillerat”, insisteixen els docents. En l’informe, alerten que la reducció horària empitjorarà el ja “escàs bagatge científic de l’alumnat procedent de l’ESO a Catalunya”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12