Els Mossos d’Esquadra van detenir ahir cap a les tres de la matinada a Lleida un jove de 17 anys acusat d’atropellar mortalment amb el turisme que conduïa dimarts al vespre el conductor d’un patinet en un camí de l’Horta de Lleida, a un quilòmetre de l’N-230, durant la revetlla de Sant Joan.
El jove està acusat dels delictes d’homicidi per imprudència greu, omissió del deure de socors i conducció sense haver obtingut mai el permís.
Segons van informar ahir fonts policials, el menor conduïa un vehicle sense carnet i, a l’altura del camí de Cunillàs, a prop dels Jardins del Segrià, va atropellar un home, de 35 anys, que anava en patinet i va fugir. Cap a les 20.25 hores, la policia va rebre l’avís que hi havia una persona inconscient estesa a terra i va obrir una investigació per esclarir els fets.
La víctima va patir un fort impacte. Segons van explicar a l’ACN veïns de la zona, el patinet va quedar al voral del camí, mentre que el conductor va sortir projectat diversos metres més enllà, fins a un camp segat. En un primer moment, no es va localitzar cap altre vehicle implicat. Finalment, ahir a la matinada els Mossos d’Esquadra van detenir el presumpte autor de l’accident a Lleida i ara haurà de comparèixer davant la Fiscalia de Menors.
Amb aquesta víctima, són 65 les persones que han mort enguany a les carreteres catalanes. És la novena víctima mortal a la xarxa interurbana de Lleida de l’any i la tercera d’aquest mes.
En les últimes hores hi ha hagut dos accidents mortals més. Un conductor d’un camió després d’un xoc amb un altre vehicle pesant a l’AP-7 a Riudellots de la Selva, i un ciclista a l’N-340 a Pallejà.














