Els Mossos d’Esquadra van detenir divendres un home, de 27 anys, com a presumpte autor de vuit robatoris amb força, sis d’ells en domicilis i dos en magatzems.
A principis d’agost es va obrir una investigació arran una sèrie de robatoris en domicilis d’Arbeca (Garrigues). La matinada de 4 al 5 d’agost es van produir els dos fets inicials i posteriorment es van repetir fets similars fins l’últim ocorregut el passat 3 d’octubre.
Tot apuntava, que l’autor tindria relació amb la població ja que molts dels domicilis violentats eren de gent gran que actualment no hi residien o segones residències. De l’interior dels domicilis o magatzems s’emportaven tot tipus d’objectes, no es limitaven a objectes de valor, també aliments o materials peribles i, fins i tot, d’un dels domicilis es van emportar tub de coure de la instal·lació de calefacció.
A mitjans de setembre, en un dels robatoris, els denunciants van aportar imatges que apuntaven a un veí de la població. Va resultar que, a més, una patrulla que feia controls preventius de ferralla va identificar-lo després de vendre tub de coure en una deixalleria.
La Unitat d’Investigació de Mollerussa va focalitzar la investigació en aquesta persona recopilant més indicis que el relacionarien amb la resta de robatoris. Finalment, aquest divendres els mossos el van detenir com a presumpte autor de dos robatoris amb força en dos magatzems i sis en domicilis, un d’ells en grau de temptativa.
El detingut, amb antecedents, va passar dissabte a disposició judicial davant el Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Lleida.