Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Desmantellen un assentament il·legal de 15 xaboles a Cappont

Vuit persones hi residien en el moment del procediment i dues ja van passar la nit en un servei d’acollida d’urgència de la Paeria

Un agent de la Urbana observa les tasques / FOTO: RafaPMedina

ARTICLES - ZONA 2

Els tècnics municipals de la Paeria de Lleida van desmantellar ahir al matí un assentament il·legal al barri de Cappont. Era un campament situat a l’avinguda Josep Tarradellas, prop del pàrquing de Fira de Lleida, a la zona de Victoriano Muñoz i estava en unes condicions absolutament insalubres.

Format per unes 15 xaboles, segons fonts municipals, en el moment del desmantellament hi havia vuit persones: quatre persones en les construccions situades darrere del taller, dues dormint en una tenda i dues més en un espai més apartat on hi havia dues tendes petites.

D’aquestes vuit persones, dues ja es van adreçar voluntàriament a les oficines d’atenció social, donant el vistiplau al reallotjament i ja van ser reubicades en un recurs d’acollida, iniciant-se així el procés de seguiment social. Les altres sis van ser informades de totes les alternatives habitacionals de les quals disposen, tot i que sense decidir res.

Les tasques van durar gran part del dia. Els tècnics van anar desfent cadascuna de les xaboles i també van aprofitar per fer treballs de neteja i manteniment per aquesta zona de Cappont. A la tarda encara hi havia operaris llençant la brossa acumulada. En les darreres setmanes s’havien produït alguns incendis, que havien provocat caigudes d’arbres i afectacions materials. La insalubritat també era preocupant, amb diverses rates per la zona. Segons van comentar algunes fonts les rates haurien generat ahir cert malestar entre els treballadors.

Els tècnics ara vigilaran de forma continuada la zona per evitar intents de reocupació i que es “cronifiqui” aquest espai com a assentament il·legal.

“No generaven problemes al barri”

“Eren unes persones que no volien marxar del campament. Volien estar allí”, va dir la presidenta de l’AV de Cappont, Veni Ros. Tot i la creença ‘popular’ que aquesta gent dedicada, majoritàriament, a la recolecció de ferralla, eren problemàtics, Ros va indicar que no. “No generaven problemes i s’havien integrat al barri”, va cloure.

El 70% de les persones sense llar a la ciutat de Lleida viu en campaments com aquest

Unes 120 persones viuen en situació de carrer a la ciutat de Lleida, de les quals 35 es troben en situació de carrer aïllada i 85 en assentaments –formant grups de cinc o més persones que comparteixen espai durant almenys una setmana–. Així consta en un informe sobre el sensellarisme a Catalunya que recull en un web el Síndic de Greuges.

Segons va informar la Paeria, aquesta actuació ja feia temps que s’estava treballant de manera coordinada entre diferents serveis municipals, especialment Serveis Socials, Urbanisme i la Urbana, en un protocol d’intervenció davant situacions d’assentaments i infrahabitatge a l’espai públic. El protocol estableix una actuació planificada que posa la persona “al centre” i abans d’intervenir es fa un treball social previ, es recull informació sobre els recursos disponibles i s’ofereix informació abans d’actuar.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12