Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Continuar l’autovia entre Lleida i Balaguer només costa sis milions més que l’opció de fer-la de 2+1

FOTO: Tony Alcántara / L’autovia, de la que hi ha feta només la variant de Vilanova de la Barca, mor a Térmens

ARTICLES - ZONA 2

El Departament de Territori encara no ha decidit si la variant de Térmens (que hauria de ser la continuïtat de l’autovia entre Lleida i Balaguer) serà de quatre carrils o no. L’altra opció que hi ha sobre la taula, com ha informat aquest diari, seria la de continuar l’obra amb dos carrils per un sentit i un per l’altre (el que tècnicament es coneix com a 2+1). El cost d’ambdues opcions, però, només tindria una diferència de sis milions. Fer autovia costaria 50 milions i l’altra opció 44.

Ara per ara només hi ha fet el tram de Vilanova de la Barca i quan s’acabi l’estudi informatiu de la variant de Térmens el Departament de Territori haurà de decidir si continua l’obra com una autovia o la converteix en una carretera convencional (això sí, amb la fórmula del 2+1 que ara s’estila en molts punts del país).

La variant de Térmens, que connectaria el tram d’autovia ja existent,  circumval·laria la població per tornar a connectar amb la C-13 a l’espera que vagin avançant la resta de fases d’aquesta obra, que estava prevista com a autovia fins a la connexió amb la C-26 a l’alçada de Balaguer. Són cinc quilòmetres de longitud i segons ha pogut saber aquest diari el preu del quilòmetre fent-la com a autovia (amb dos carrils per banda) seria de 10,9 milions d’euros mentre que l’opció del 2+1 costaria 9,7 milions cada quilòmetre.

D’aquesta manera, si el Govern opta per fer els quatre carrils l’obra costaria 50 milions d’euros mentre que si es decideix pel 2+1, una opció que també està sobre la taula, el cost seria de 44 milions. Entre una i altra obra hi hauria només sis milions de diferència. Un cop s’acabi l’estudi informatiu, que es va encarregar en l’època en què la Conselleria de Territori estava en mans de JxCat, el Departament haurà de decidir. A efectes de volum de trànsit la intensitat mitjana diària, que és el barem que es fa servir a nivell tècnic per decidir quin tipus de via es fa, no arriba als 10.000 vehicles dia. Ara mateix circula una mitja d’entre 6.000 i 8.000 vehicles per aquesta via. És a partir dels 10.000 quan s’aconsella una autovia.

Ara bé, l’obra, que va projectar el tripartit, estava dissenyada com una autovia entre Lleida i Balaguer (l’única capital de Ponent sense via ràpida) amb l’enllaç a l’alçada del polígon del Segre a la capital del Segrià i amb accés, per tant, a l’A-2 i l’AP2 a través de la LL-11. L’última paraula la tindrà Territori.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12