El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, va destacar ahir que el Govern central “protegirà els nens i les nenes de la publicitat dels aliments insans”.
Així es va pronunciar en declaracions als mitjans de comunicació durant la visita al menjador escolar del CEIP Ana Soto a Albacete, on va conèixer de primera mà “un exemple més de bones pràctiques als menjadors escolars”.
Va recordar l’impuls a l’aprovació, el mes d’abril passat, del reial decret de menjadors escolars, que garanteix que els alumnes que mengen als centres accedeixin a cinc àpats saludables a la setmana.
Aquest Reial decret, que començarà a implementar-se al llarg del present curs escolar i es desenvoluparà completament en els següents, suposa la mesura “més important” posada en marxa per Consum en aquesta legislatura per combatre, entre altres problemes, les altes taxes d’obesitat infantil que hi ha a Espanya i que tenen més prevalença a les famílies amb rendes més baixes, ha apuntat.
I va anunciar que, una vegada aconseguida la fita de l’aprovació del reial decret, el següent pas ha de ser “protegir els nens i les nenes de la publicitat dels aliments insans”, alhora que va subratllar que aquest tipus d’anuncis té “un efecte nociu” en la salut alimentària dels escolars i una incidència més gran entre les famílies amb menys recursos. “Els nens i nenes al nostre país són bombardejats amb més de 4.000 anuncis de publicitat de menjar insà a l’any. Això suposa que s’exposen a onze anuncis d’aquest tipus al dia”, va declarar el ministre, que va al·ludir a diversos estudis científics publicats sobre aquesta matèria els últims anys.














