Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Consum engega una campanya per controlar els crèdits ràpids i revisarà la publicitat i els contractes de 22 empreses

"Ningú dona duros a quatre pessetes", avisa el director de l'ACC, que recomana comparar preus i assessorar-se

ARTICLES - ZONA 2

L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha iniciat una campanya per controlar les condicions de comercialització dels crèdits ràpids, que es caracteritzen per la facilitat i rapidesa en la seva concessió, però a un preu superior a altres operacions de finançament i un termini de devolució curt. L’ACC revisarà la publicitat, les ofertes i els contractes de 22 empreses que ofereixen aquests productes de finançament (9 amb establiments presencials i 13 per internet) per detectar possibles pràctiques comercials deslleials que puguin resultar “enganyoses o abusives” per als consumidors. “Ningú dona duros a quatre pessetes”, avisa el director de Consum, Isidor Garcia, que recomana “analitzar propostes alternatives” i buscar assessorament.

“El primer consell és no deixar-se enlluernar per la publicitat de les empreses que comercialitzen préstecs ràpids”, assenyala Garcia en declaracions a l’ACN. “Ni tampoc per les facilitats aparents a l’hora de sol·licitar-los. Cal analitzar el detall de la lletra petita”, continua.

“En cas de dubte, abans de signar cap contracte de crèdit és recomanable buscar l’assessorament adequat de professionals del sector o recórrer als organismes públics de consum”, recomana el director de l’ACC.

Garcia explica que han constatat que els tipus d’interès d’aquests crèdits “estan per sobre del 170% en molts casos”. I la quota de demora, “que sempre és superior a la del preu del préstec”, ha remarcat el director general, l’han trobat “en el 200% i escaig”.

D’altra banda, Garcia detalla que els perfils que demanen aquests diners són persones que acostumen a trobar-se “en llistes de morositat”. Tot i que també hi ha usuaris pels quals aquest “és el seu últim recurs” i “famílies necessitades per cobrir un forat”. El director general assenyala que les quantitats sol·licitades oscil·len entre els 200 euros i els 2.000.

En paral·lel, Consum farà diverses accions informatives i de conscienciació adreçades a la ciutadania, per tal de donar a conèixer les característiques d’aquests contractes de préstecs personals que, moltes vegades, contenen condicions que poden comportar un “sobreendeutament” per als consumidors.

En aquest sentit, l’ACC difon un vídeo a les xarxes socials i ha editat un fullet amb consells i recomanacions a tenir en compte a l’hora de contractar aquests crèdits que sovint se sol·liciten per internet o per telèfon, de manera ràpida i senzilla, i que permeten disposar dels diners en el termini d’unes poques hores o dies.

Revisar la quota, les despeses addicionals i l’interès aplicable

Des de l’Agència Catalana del Consum es recorda que cal tenir una cura especial a l’hora de demanar préstecs ràpids, perquè en tractar-se de quantitats petites, els consumidors poden tenir la falsa impressió que en podran assumir la devolució amb comoditat.

En cas de necessitar diners de manera urgent, l’ACC aconsella consultar tots els productes que hi ha en el mercat per trobar el més adient a les necessitats i revisar especialment quina serà la quota, si hi ha despeses addicionals, el tipus d’interès aplicable i la TAE (cost real del crèdit).

Consum també insisteix en no “deixar-se portar” per la publicitat i informar-se si l’entitat de crèdit demana algun tipus d’aval per a cobrir el risc d’impagament, com ara un habitatge o la subscripció d’una assegurança.

L’organisme, depenent del Departament d’Empresa i Treball, suggereix  exigir a l’entitat que ofereix el crèdit una oferta vinculant per escrit –és a dir, un document amb les condicions del crèdit que té una validesa de 14 dies naturals–, per tal de llegir-la tranquil·lament i conservar el document.

Finalment, Consum recalca que cal llegir bé el contracte i no signar res que no s’entengui completament i comparar les condicions contractuals amb l’oferta inicial per assegurar-se que conté les mateixes condicions. “Davant de qualsevol dubte, abans de signar es pot demanar assessorament a l’Agència Catalana del Consum”, conclou l’ACC.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12