L’avenç cap a carreteres amb cotxes autònoms, un horitzó que volen veure fet realitat a Alemanya, té lloc amb passos intermedis com el que representen els vehicles conduïts per control remot, una opció que fa possible la legislació germànica a partir del passat 1 de desembre.
Aquest dia va entrar en vigor el nou reglament sobre control remot del trànsit rodat, fet que possibilitarà que hi hagi zones a Alemanya on circulin vehicles conduïts per pilots que manegen aquests automòbils a distància gràcies a una tecnologia que els experts consideren un pont cap a la conducció plenament automatitzada.
Ferdinand Dudenhöffer, director del Centre de Recerca per a l’Automoció de Duisburg, ha explicat a EFE que la conducció remota és, sobretot, una “tecnologia de transició destinada a servir per a algunes parts a la conducció”.
Thomas von der Ohe, director general i cofundador de l’empresa alemanya Vay, una companyia que ofereix serveis basats en la conducció remota als Estats Units i que espera poder fer el mateix a Alemanya després dels darrers canvis legislatius, va defensar que aquesta tecnologia té el potencial d’alleugerir la implementació de la conducció autònoma.
“Això significa que no hem de resoldre el 99% de l’autonomia per llançar realment un cotxe totalment autònom. Però podem dir: ‘Escolta, centrem-nos en potser el 80% o el 90% de la tasca de conducció (autònoma), que bàsicament consisteix a conduir en línia recta”, va dir a EFE Von der Ober a l’espai Tegel, tancat el 2021.
En aquesta línia, l’empresa nord-americana Kodiak Robotics, per exemple, fa servir camions autònoms però se serveix de la conducció remota per a maniobres concretes, com la càrrega i descàrrega. Quan els camions de Kodiak Robotics, que usen tecnologia de Vay, s’enfronten a aquestes situacions, un conductor remot, des de les instal·lacions de l’empresa pren el control del vehicle a distància.













