Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Conduir per control remot, el pas previ als vehicles autònoms

Alemanya permet que en determinades zones del país puguin circular cotxes que estan dirigits per pilots a distància

FOTO_ EFE Un simulador de conducció en una empresa de vehicles autònoms a Alemanya

ARTICLES - ZONA 2

L’avenç cap a carreteres amb cotxes autònoms, un horitzó que volen veure fet realitat a Alemanya, té lloc amb passos intermedis com el que representen els vehicles conduïts per control remot, una opció que fa possible la legislació germànica a partir del passat 1 de desembre.

Aquest dia va entrar en vigor el nou reglament sobre control remot del trànsit rodat, fet que possibilitarà que hi hagi zones a Alemanya on circulin vehicles conduïts per pilots que manegen aquests automòbils a distància gràcies a una tecnologia que els experts consideren un pont cap a la conducció plenament automatitzada.

Ferdinand Dudenhöffer, director del Centre de Recerca per a l’Automoció de Duisburg, ha explicat a EFE que la conducció remota és, sobretot, una “tecnologia de transició destinada a servir per a algunes parts a la conducció”.

Thomas von der Ohe, director general i cofundador de l’empresa alemanya Vay, una companyia que ofereix serveis basats en la conducció remota als Estats Units i que espera poder fer el mateix a Alemanya després dels darrers canvis legislatius, va defensar que aquesta tecnologia té el potencial d’alleugerir la implementació de la conducció autònoma.

“Això significa que no hem de resoldre el 99% de l’autonomia per llançar realment un cotxe totalment autònom. Però podem dir: ‘Escolta, centrem-nos en potser el 80% o el 90% de la tasca de conducció (autònoma), que bàsicament consisteix a conduir en línia recta”, va dir a EFE Von der Ober a l’espai Tegel, tancat el 2021.

En aquesta línia, l’empresa nord-americana Kodiak Robotics, per exemple, fa servir camions autònoms però se serveix de la conducció remota per a maniobres concretes, com la càrrega i descàrrega. Quan els camions de Kodiak Robotics, que usen tecnologia de Vay, s’enfronten a aquestes situacions, un conductor remot, des de les instal·lacions de l’empresa pren el control del vehicle a distància.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12