Els Ajuntaments d’Almacelles, Alpicat, Raimat, Sucs i el Pla de la Font s’han unit per exigir a l’Àrea Territorial de la Mobilitat (ATM) més freqüències en la línia d’autobusos interurbans que els uneix a Lleida ciutat davant la falta de places que deixa usuaris a terra i sense viatge. En un comunicat conjunt, els diferents consistoris van denunciar “la insuficiència en la dotació i freqüència de vehicles a la línia Almacelles-Raimat-Alpicat-Lleida, on és molt habitual que els que pugem a les parades d’Almacelles i Raimat, sobretot, no tinguem plaça per falta de capacitat”.
Els consistoris també van fer palès que només disposen d’un servei públic interurbà per arribar a Lleida (l’autobús), ja que les estacions de trens dels municipis es van deixar fora de servei. Lamenten la manca de previsió per part de les administracions, les quals “no han aportat cap solució” a la falta de freqüències davant la previsió de l’augment d’usuaris que utilitzen aquest servei. “És una situació diària la que vivim a les nostres poblacions el fet que els usuaris i les usuàries no poden tornar a les seves llars, ja que no quedaven places disponibles després de la jornada laboral d’estudis”, afirmen.
A més, denuncien que l’ampliació de serveis i places d’autobús de la línia L-129 que va fer l’ATM el passat mes d’abril, “no responen ni a les demandes dels usuaris ni a l’interès públic”. “Reforçar la freqüència i places de Lleida-Raimat-Almacelles als matins i Almacelles-Raimat-Lleida a les tardes és contrari a la demanda real. Aquesta es dona als matins a Almacelles-Raimat-Lleida i, a les tardes a Lleida-Raimat-Almacelles”, afegeixen.
Inversió de nou milions per la línia Barcelona-Valls-Lleida
Adif invertirà 9,2 milions a la línia entre Barcelona, Valls i Lleida (R13) per incrementar-ne la capacitat de trànsit. Les millores es faran al tram entre Valls i Salomó, on s’hi posaran nous sistemes de gestió del trànsit, comunicacions i seguretat per posar en servei el bloqueig automàtic en via única. Aquest sistema permet la successió de trens entre estacions amb la implantació de senyals intermèdies. Es preveuen actuacions de subministrament d’energia, telecomunicacions i obra civil. Les obres que es fan al corredor mediterrani és un dels motius que fa que la línia hagi incrementat el volum de trens.