Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Catalunya gestionarà l’IRPF el 2028 diu Illa: “No venem fum”

El president de la Generalitat, que fa balanç del primer any al capdavant del Govern, assegura que el full de ruta és “realista”

Salvador Illa va parlar ahir dels objectius del Govern des de la Xina (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

El president de la Generalitat, Salvador Illa, va assegurar ahir que el 2028 ja es farà la gestió “sencera” de l’IRPF. El president ho va afirmar durant la roda de premsa per fer balanç del primer any al capdavant del Govern, just l’endemà que el Departament d’Economia fes públic el pla director de l’Agència Tributària de Catalunya on s’hi apunta que el 2028 es començarà a fer “determinades funcions” en la gestió d’aquest tribut. Durant la roda de premsa Illa va defensar que el full de ruta que s’ha marcat és “realista” i va remarcar que l’executiu “no ven fum”. D’altra banda, va dir que ja s’està començant a treballar en els pressupostos del 2026 i va assegurar que la seva intenció és acabar la legislatura encara que no aprovi comptes.

El president de la Generalitat va apuntar a l’acord del finançament singular com una de les fites que ha aconseguit el Govern durant aquest primer any al capdavant del país. El cap de l’executiu va posar en valor el pacte entre governants i va remarcar que “per primera vegada” hi ha un pla “realista” per desenvolupar el nou model.

Illa, però, va avisar que aquest procés “no es farà ni en un mes ni en un dia” i va advertir que cal “un enfortiment i una millora dels recursos” per afrontar l’aplicació del nou model “en successives etapes”. En aquest context s’emmarca l’anunci del pla director de l’Agència Tributària Catalana, que va presentar el Departament d’Economia just aquest dijous. En aquest document s’hi feia pública la decisió del Govern d’ajornar fins al 2028 la gestió i recaptació de l’IRPF, que inicialment es plantejava per al 2026. La conselleria també concretava que el 2028 l’ATC assumiria “determinades funcions” en la gestió d’aquest tribut per a la campanya corresponent a l’exercici del 2027.

En canvi, durant la roda de premsa el president de la Generalitat va remarcar que el que es farà el 2028 és “la gestió sencera” de l’IRPF, que va defensar que és “el més important i el més nuclear”. Al marge d’aquesta diferència entre Departament i president, Salvador Illa es va referir a les crítiques de l’oposició per l’ajornament i va remarcar que el Govern “no ven fum”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12