L’Ajuntament de Camarasa continua treballant amb l’elaboració del seu Pla Estratègic de Turisme, una eina que ha de definir el model turístic del municipi, així com el seu desenvolupament per als pròxims anys. El consistori ja ha definit la primera de les quatre fases del pla en la qual s’ha fet una anàlisi de la situació.
Aquesta ha posat de manifest la necessitat de reforçar el vincle amb els principals agents del sector. En aquest sentit, l’alcaldessa, Elisabet Lisazo va detallar que s’ha diagnosticat que l’administració i les empreses “anem per separat”, amb informació, que a vegades, “no és del tot correcta”, va admetre. Així, el consistori ha començat a oferir sessions informatives gratuïtes als agents turístics del municipi, entre els quals es troben l’Espai Orígens, el Geoparc o el Museu Comarcal Noguera.
Aquestes trobades serveixen perquè les empreses donin a conèixer el seu funcionament i desgranin que és el que poden aportar al municipi. Es vol que siguin protagonistes a l’hora de difondre els valors i sàpiguen vendre els atractius turístics de la zona. Lisazo va afegir que durant el 2024 es vagin completant la resta de fases del nou pla.