Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Bronca entre progressistes i conservadors a Europa per l’informe sobre la immersió

ARTICLES - ZONA 2

El debat al comitè de Peticions del Parlament Europeu sobre l’informe de la missió sobre la immersió a l’escola catalana va acabar en una picabaralla entre els grups progressistes i els conservadors.

Amb acusacions de manca “d’imparcialitat” dels grups conservadors, els únics que van participat en la missió boicotejada pels progressistes, l’eurodiputada d’ERC Diana Riba va denunciar “l’espectacle mediàtic” i que el PP faci servir el comitè per a la seva “campanya política”, mentre l’eurodiputat de Junts Toni Comín va demanar a la presidenta del comitè, Dolors Montserrat, que “almenys intenti aparentar imparcialitat”.

Davant les acusacions, Montserrat va defensar que la missió s’ha tractat igual que les altres. “Avui no és vota res, només és un debat. No entenc tant de soroll sobre una cosa que s’ha fet així amb totes les missions dels últims quatre anys”, va dir.

Montserrat responia així a la petició dels grups progressistes d’ajornar el debat per haver rebut l’informe amb menys de 24 hores d’antelació. També van argumentar que el document només se’ls ha fet arribar en anglès i no traduït a la resta de llengües. Els grups progressistes també van retreure al PP que vulgui utilitzar el model lingüístic a l’escola catalana com a “material” per a les eleccions gallegues.

Un cop començat el debat, la cap de la missió del Parlament Europeu sobre la immersió a l’escola catalana, Yana Toom, va demanar “protegir les famílies” que demanen ensenyament en castellà i ha denunciat que hi ha “assetjament” i “exclusió social” en el sistema educatiu català.

Toom va apuntar que “algunes històries inclouen situacions d’assetjament” i va instar a “prendre una posició ferma contra qualsevol discurs d’odi” i va demanar “reconciliar les dues perspectives” sobre la immersió. L’eurodiputada liberal ha considerat que la immersió no està justificada pel fet de protegir el català i va demanar “protegir la diversitat”.

L’eurodiputada de Cinc Estrelles Maria Angela Danzi va ser la veu discordant de la missió. Danzi va dir no estar a favor de tot el que es diu a l’informe i va criticar manca d’imparcialitat pel fet que els grups progressistes no hi haguessin participat. També va lamentar que en el debat participin persones amb “interessos personals”. “M’han ensenyat que en els temes en què hi ha interès personal hi ha obligatorietat d’abstenció”, va afirmar.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)