Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Borrell vol utilitzar diners d’actius russos ‘congelats’ per poder rearmar Ucraïna

Un 90% es destinaran a la compra d’armes i un 10% a indústria militar

FOTO_ EFE Els bombers apaguen el foc d’un edifici de Kharkiv bombardejat

ARTICLES - ZONA 2

El cap de la diplomàcia europea, Josep Borrell, va presentar ahir als 27 una proposta per utilitzar els beneficis derivats dels actius russos immobilitzats per rearmar Ucraïna.

Segons va detallar, un 90% dels ingressos es destinaran al Fons Europeu per la Pau, el que s’ha fet servir per enviar armes a Kíiv, mentre el 10% restant anirà directament al pressupost comunitari per impulsar la indústria militar ucraïnesa. El cap de la diplomàcia europea va indicar que els beneficis generats pels actius russos congelats arriben als 3.000 milions d’euros anuals i va demanar als 27 “una ràpida adopció de la proposta”, que serà discutida pels líders europeus en la cimera que se celebra aquest dijous i divendres a Brussel·les.

Segons detallen fonts comunitàries, la UE té 210.000 milions d’euros en actius congelats del Banc Central de Rússia com a resposta a la invasió d’Ucraïna.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12