La plataforma de reserves d’allotjament turístic Booking.com ha pactat un ERO amb els treballadors amb 27 acomiadaments a l’Estat, dels quals 26 són a Barcelona. L’expedient també inclou dues modificacions substancials de les condicions de treball de persones que seran reubicades o a qui se’ls reduirà el sou. L’acord, que va avançar ‘El Periódico’ i ha confirmat l’ACN, es va tancar a principis de la setmana passada. Fonts de la negociació han detallat que les indemnitzacions que percebran els treballadors seran de 45 dies per any treballat sense topall i amb un mínim de 30.000 euros. A més, en cas que la indemnització estigui per sota dels 50.000 euros, se sumaran uns 6.500 euros més al total a rebre.
En algun dels casos, la compensació per extinció del lloc de feina s’eleva a 200.000 euros Els empleats cobraran els incentius i la part proporcional de les accions que havien de rebre fins al 31 d’octubre. També cobraran el sou com a treballadors fins aquesta data, allargant en 15 dies el període obligatori.
Al seu torn Booking.com han detallat que han “adaptat l’estructura de l’organització a diversos mercats, inclòs Espanya”, a on han arribat a un acord “per reforçar l’agilitat, competitivitat i innovació centrada en el client”. Fonts de la negociació han assenyalat que en aquesta reorganització es presideix de departaments com el de selecció de personal, ja que aquesta tasca s’assumirà des de la seu dels Països Baixos.