Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Bones expectatives dels comerciants pel ‘Black Friday’

ARTICLES - ZONA 2

El petit comerç viu un any més el ‘Black Friday’ amb sensacions contradictòries. D’una banda asseguren que és una festa que els perjudica, perquè ve marcada per grans superfícies, els obliga a fer descomptes abans de Nadal i ja compten amb uns marges de benefici reduïts. De l’altra ho veuen com una oportunitat per posar en valor el seu producte de qualitat, i s’ho agafen com el tret de sortida de la campanya nadalenca. Segons dades de Pimec, la meitat dels botiguers aplicarà descomptes, generalment d’entre un 10% i un 20%, mentre que l’altra meitat no en farà. Amb tot, les previsions són millorar lleugerament les vendes de l’any passat. Els més satisfets són els consumidors, que aprofiten la jornada per comprar a preus més baixos.
“Hem de demostrar que estem preparats per aquest tipus d’esdeveniments”, ha afirmat Florenci Nieto, president de Pimec Comerç de Tarragona i Província. Des de la patronal de la petita i mitjana empresa han assegurat que tenen unes “previsions molt encoratjadores” per aquest ‘Black Friday’. “Si va com l’any passat ja estic content, però crec que ho superarem”, ha expressat Nieto. En la seva opinió, els comerciants no han d’apostar tant per fer grans descomptes, sinó per estar presents en la campanya oferint els productes habituals a un preu una mica més reduït. “El petit comerç ven qualitat, servei, paraula, consell; i tot això no es pot quantificar econòmicament. El que vendran és el que ja tenien abans del ‘Black Friday'”, ha concretat.
Nieto també ha fet una lectura positiva de la contractació de treballadors que genera la data. Ha xifrat en 500 les que s’incorporaran en botigues de la demarcació de Tarragona arran d’aquesta acció comercial, el 90% de les quals ja es mantindran per la campanya de Nadal. Aquestes xifres però, no les veuen tan clares des de l’Associació de Comerciants La Via T, de la ciutat de Tarragona. “Pot ser que el petit comerç agafi algú, però en general no és el cas. Tant de bo fos així, però suposo que les contractacions són de les grans cadenes”, ha afirmat Judith Sentís, dinamitzadora de La Via T.
Tot i això, Sentís va en la línia de Nieto en el fet que els establiments han d’aconseguir que “fer una compra sigui una experiència agradable”, a partir d’un bon tracte amb el client i de vendre un bon producte. Fins i tot busquen maneres d’atreure compradors fent esdeveniments, tasts d’articles o dinamitzant el carrer amb actuacions musicals o tallers infantils. “Hem de ser més creatius perquè el client torni al centre de la ciutat”, enlloc d’anar a grans superfícies de l’extraradi, ha resumit Sentís.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12