Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Blinken adverteix que la guerra podria estendre’s “fàcilment”

FOTO_ EPA El secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, reunit ahir amb l’emir de Qatar, a Doha

ARTICLES - ZONA 2

El secretari d’Estat nord-americà, Antony Blinken, va advertir ahir que la guerra a la Franja de Gaza podria estendre’s “fàcilment” a l’Orient Mitjà i va demanar centrar els esforços a procurar que el conflicte “no s’expandeixi” ja que es tracta d’”una qüestió de preocupació mundial”. “Aquest és un conflicte que fàcilment es podria metastatitzar, causant encara més inseguretat i patiment. Des del primer dia, ens hem concentrat intensament a treballar per evitar que el conflicte es propagui”, va dir Blinken en roda de premsa des de Doha, en el marc d’una nova gira per l’Orient Mitjà.
Després de tres mesos de l’inici de la guerra a Gaza, el 7 d’octubre, el nord-americà va asseverar que “aquest és un moment de profunda tensió a la regió”, precisament la preocupació que l’ha motivat a fer la quarta visita a l’Orient Mitjà des de l’esclat del conflicte. En aquest sentit, va indicar que Qatar i els EUA comparteixen el compromís d’utilitzar la seva “influència, relacions i vincles” amb diferents parts “per evitar una escalada i dissuadir nous fronts” de guerra, ja que “no és només una qüestió regional, sinó una qüestió de preocupació mundial”.
En la visita d’ahir, l’emir de Qatar, Tamim bin Hamad Al-Thani, va demanar al secretari d’Estat nord-americà “treballar per aconseguir un alto el foc immediat i protegir els civils” a la Franja de Gaza. Alhora, va instar Blinken a fer esforços per “rebaixar l’escalada”, cosa que segons el qatarià, “ajudarà a garantir l’estabilitat i la seguretat a la regió” en un moment en què floreixen els temors per l’obertura de nous fronts de guerra.
Per la seva banda, el ministre d’Exteriors de Qatar, Mohammad bin Abderrahman, va assegurar ahir que l’assassinat del número dos del moviment islamista palestí Hamàs, Salih al-Arouri, als afores de Beirut la setmana passada dificulta les negociacions per alliberar els ostatges en mans del grup.
“El fet que un dels principals líders de Hamàs hagi estat assassinat és una cosa que afecta un procés tan complicat, però no ens rendirem. Estem avançant”, va dir el qatarià en una roda de premsa a Doha amb el seu homòleg nord-americà, Antony Blinken.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12