L’Abanca Balaídos, un escenari històricament advers per al Barcelona, examinarà avui la inseguretat del conjunt blaugrana (21.00h), obligat a esmenar les seves mancances defensives i a guanyar per a mantenir el pols per LaLiga amb el Real Madrid, encara que davant tindrà a un Celta que va a l’alça.
L’equip entrenat per Hansi Flick ocupa la segona posició del campionat, a cinc punts de distància del líder, i amb la pressió creixent dels seus perseguidors immediats.
El Barça és ara mateix una moneda a l’aire, un equip capaç de marcar dos gols en onze minuts si la pressió en camp rival té efecte, com va succeir en l’última jornada davant l’Elx (3-1), i de descosir-se per complet quan els rivals li troben l’esquena, com en l’empat del dimecres en el camp del Bruges (3-3).
Els de Flick són l’equip més golejador de LaLiga, amb 28 gols en onze jornades, però també encadenen nou partits encaixant entre totes les competicions, i l’arquer polonès Wojciech Szczesny ha rebut quinze gols en vuit partits disputats. La ineficàcia en la pressió, la baixada de rendiment de diversos titulars i les baixes –confirmades les de Joan Garcia, Ter Stegen, Pedri, Gavi i Raphinha per lesió– han fet que el Barça perdi la capacitat de controlar els partits, cosa que no significa que no compti amb el talent suficient com per a guanyar.
Lamine Yamal va brillar a Bruges, i Dani Olmo i Lewandowski sumen minuts. “A Bruges no vam veure l’esperit de lluita”, va dir ahir en la prèvia un Hansi Flick que va tornar a reclamar cura en la selecció per Lamine Yamal. L’onze pot ser: Szczesny, Eric, Araújo, Cubarsí, Balde, Casadó, De Jong, Lamine Yamal, Fermín, Rashford i Ferran.














