Balaguer va inaugurar ahir la 31a edició de Firauto, la fira del vehicle d’ocasió i complements que s’allargarà fins aquest diumenge i que se celebra al pavelló Inpacsa. Enguany, la fira compta amb un total de 18 expositors, que presenten uns 200 vehicles, tots ells supervisats i revisats, amb un gran ventall d’opcions, des de les més econòmiques, que es poden trobar al Mercat de la Ganga, amb vehicles de fins a 6.000 euros, fins a les més luxoses, per a públics més exigents.
Com a novetat, Firauto dedica un espai a la mobilitat elèctrica, amb la voluntat de donar a conèixer les opcions de vehicles elèctrics i conscienciar a la ciutadania sobre la importància d’utilitzar vehicles menys contaminants. En aquest sentit, a banda de mostrar al públic les diferents opcions que hi ha al mercat, la fira també facilitarà informació als visitants a través de reportatges visuals i plafons explicatius.
A més, hi són presents altres sectors com són les caravanes i autocaravanes, en modalitat de lloguer, els remolcs i la maquinària industrial, els complements i també la retolació de vehicles.
D’altra banda, hi ha un espai al vestíbul dedicat a la conscienciació sobre el consum de substàncies en la conducció, a través d’una exposició divulgativa. A més a més, per als més petits, s’han programat un parell d’activitats vinculades a la fira, com són un circuit de vehicles en miniatura i un circuit de karts ecològics. L’horari de la fira aquest cap de setmana és de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores. Un altre dels aspectes a destacar és que aquest any s’ha canviat la data de celebració de la fira per no coincidir de ple amb el Pont del Pilar, una decisió consensuada amb els expositors. L’acte inaugural celebrat ahir va comptar amb la participació de l’alcaldessa, Lorena González, la delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya a Lleida, Montse Bergés, i la resta de l’equip de govern.