El Tribunal Suprem (TS) ha avalat la decisió del Govern de desclassificar només una part dels documents del CNI relacionats amb l’espionatge a l’expresident català Pere Aragonès amb Pegasus, per no posar en “risc” la seguretat dels ciutadans i “la permanència de l’Estat de Dret”. En una sentència dictada el 8 d’octubre passat, la sala contenciosa administrativa del Suprem desestima així el recurs que la Generalitat va presentar contra la decisió del Consell de Ministres, del gener del 2024, de mantenir en secret una part de la informació sobre l’ús de Pegasus per part del CNI que li va requerir el jutge.
El titular del jutjat d’instrucció número 29 de Barcelona, que manté com a investigada l’exdirectora del CNI Paz Esteban per l’espionatge a Aragonès, va rebre les resolucions judicials que autoritzaven l’ús de Pegasus al mòbil de l’expresident amb fragments suprimits.
Tampoc no se li va facilitar informació relativa a la compra i ús del programari Pegasus per part dels serveis secrets que havia sol·licitat.