L’FBI va identificar el responsable de l’atropellament massiu al cor de Nova Orleans durant la matinada d’ahir, que va deixar almenys 10 morts, com Shamsud-Din Bahar Jabbar i va assenyalar que “es va localitzar una bandera d’ISIS al vehicle”.
En un comunicat va indicar que “es va localitzar una bandera d’ISIS al vehicle i l’FBI està treballant per determinar les possibles associacions i afiliacions del subjecte amb organitzacions terroristes”. L’Oficina Federal de Recerca també va manifestar que l’individu que conduïa la camioneta va ser identificat com a Shamsud-Din Jabbar, de 42 anys, ciutadà nord-americà de Beaumont (Texas).
Al vehicle del subjecte l’FBI va trobar “armes i un possible artefacte explosiu improvisat”, així com altres possibles artefactes explosius també improvisats al cèntric barri on es va produir l’atac. “Conduïa una camioneta Ford, que sembla haver estat llogada, i estem treballant per confirmar com el subjecte va arribar a posseir el vehicle”, va afegir. La CNN va dir que el vehicle que es va fer servir va ser llogat a través de Turo -una aplicació semblant a la plataforma d’Airbnb, però per a cotxes- i que el seu preu era de 105 dòlars al dia. A més, s’ha de dir que era exmembre de l’exèrcit.