Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Arriba a Alemanya el primer grup de menors refugiats d’illes gregues

ARTICLES - ZONA 2

Un primer grup de 47 menors, entre ells quatre nenes, van aterrar avui a la ciutat alemanya de Hannover procedents d’Atenes en el marc d’una iniciativa europea per acollir nens refugiats de campaments en illes gregues.
Els 42 nens i cinc adolescents -quatre d’ells en companyia dels seus germans menors- passaran una quarentena de dues setmanes a l’estat federat de Baixa Saxònia abans de ser redistribuïts en els diferents “Länder”, precisa el Ministeri de l’Interior alemany en un comunicat .
“M’alegra que avui hàgim pogut rebre els primers menors no acompanyats, tot i la gran càrrega que implica la crisi pel coronavirus. És resultat de preparatius realitzats durant mesos i d’intenses converses amb els nostres socis europeus”, ha indicat el titular d’el interior, Horst Seehofer.
Ha afirmat que Alemanya compleix amb la seva paraula i ha subratllat aquest “gest concret de solidaritat europea”. Ha confiat que també els socis europeus implementaran com més aviat la disposició mostrada per acollir menors no acompanyats de les illes gregues.
També el ministre de l’Interior de Baixa Saxònia, Boris Pistorius va expressar la seva satisfacció per acollir avui el primer grup de menors no acompanyats procedents de Grècia. “És un començament. La situació als campaments a les illes gregues ja era insuportable en la meva última visita fa cinc mesos”, ha assenyalat. Ha afegit que la “coalició voluntària” és una mostra que “hi ha una solidaritat europea amb Grècia i amb refugiats en situació de necessitat”.
Els menors, procedents de campaments de refugiats a les illes gregues de Lesbos, Samos i Quíos i originaris de l’Afganistan, Síria i Eritrea, romandran a l’almenys dues setmanes a Baixa Saxònia “per agafar forces i naturalment per passar una revisió mèdica”, ha assenyalat. A tots els menors se’ls va realitzar un test abans de el viatge per detectar si algun d’ells està contagiat amb el coronavirus.
El Govern alemany va acordar el 8 de març passat acollir a l’almenys 350 menors en el marc d’una acció conjunta europea a la qual s’han sumat deu Estats membres per contribuir a millorar la difícil situació humanitària als campaments a les illes gregues i la situació dels nens allà refugiats.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)