La secretària general d’ERC, Marta Rovira, i el president del Govern, Pere Aragonès, també han signat el manifest d’ERC que demana una “renovació de la cúpula” del partit. També ho va fer la consellera d’Economia, Natàlia Mas Guix, que se suma així als més de 740 militants que han firmat el text.
Per la seva banda, Oriol Junqueras va dir en una entrevista a RAC1 que “els draps, siguin nets o bruts, millor rentar-los i estendre’ls dins de casa”. En canvi, Rovira s’ha mostrat partidària que es facin públics manifestos. “Ja que tothom en parla a fora, està molt bé que ho facin també els militants”, va afegir.
Rovira vol abandonar el càrrec i creu que també ho ha de fer Junqueras. La secretària general considera que l’expresident ha de poder ser cap de llista un cop sigui amnistiat i habilitat de nou. Junqueras, en canvi, a banda de ser candidat també vol presentar-se a la reelecció.