Adif preveu acabar “al llarg d’aquesta setmana” totes les inspeccions a la xarxa ferroviària amb l’objectiu que totes les línies puguin quedar “desbloquejades” i la situació actual quedi resolta. Així ho ha afirmat en roda de premsa el director de construcció d’obres d’Adif, Ángel Contreras, que no va voler precisar quines línies podrien posar-se en marxa senceres primer. Adif va elevar de 23 a 29 les actuacions “d’urgència” que està fent a la xarxa, amb 50 d’equips i uns 150 tècnics desplaçats.
“Les inspeccions van molt bé, van molt avançades i creiem que al llarg d’aquesta setmana, totes les línies podrien estar pràcticament desbloquejades”, va explicar Contreras, qui va defensar que el pla d’inspeccions pactat amb els maquinistes inclou fins a una setantena de revisions a fer, de les quals una trentena son d’urgència. Així mateix, va remarcar que és un “pla obert” i que es poden incorporar més inspeccions.
La portaveu del Govern i consellera de Territori, Sílvia Paneque, va anunciar ahir que el calendari amb el que treballa l’executiu per a solucionar el caos d’aquests darrers dies a Rodalies contempla que dilluns vinent ja hi hagi “normalitat” al servei, tal i com funcionava “abans de la crisi”. La consellera va avançar que es preveu mantenir els talls i els “efectius” substitutius “fins divendres, amb el mateix sistema que ara mateix”.













