Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Ábalos demana al Congrés que li permeti votar telemàticament des de la presó

La Mesa del Congrés aplicarà el reglament i el deixarà sense drets parlamentaris aquesta tarda

ARTICLES - ZONA 2

L’exministre de Transports José Luis Ábalos ha demanat a la Mesa del Congrés dels Diputats que li permeti participar telemàticament en les votacions del ple d’aquesta setmana. En una carta que ha fet pública a través de la xarxa X, sosté que en la mesura que “continua essent diputat” pot exercir el dret a vot de manera telemàtica a les sessions d’aquest dimecres i de demà dijous. “El seu impediment seria una vulneració sense precedents i d’extrema gravetat tant dels drets inherents a qualsevol diputat o diputada com de la representació de la ciutadania”, sosté.

La seva petició ha arribat minuts després que el Tribunal Suprem hagi desestimat els recursos presentats per la seva defensa i per la de Koldo García contra la interlocutòria de processament dictada pel jutge instructor sobre el cas dels contractes públics per la compra de material sanitari durant la pandèmia.

La confirmació de l’auto de processament permet que el Congrés apliqui el reglament de la cambra i el suspengui de sou i de tots els seus drets parlamentaris. Segons fonts del Congrés, un cop acabi el ple d’aquest dimecres la Mesa aplicarà l’article 21 del Reglament, que estableix que “els diputats quedaran suspesos de drets i deures parlamentaris” quan la cambra hagi autoritzat un suplicatori, l’auto de processament sigui ferm i hi hagi una situació de presó preventiva. Els tres supòsits es donen en el seu cas.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12