Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un jutge condemna el Banco Santander a abonar de forma retroactiva l’impost d’una hipoteca de 2014

ARTICLES - ZONA 2

Un jutjat de Màlaga ha condemnat al Banc Santander a abonar l’impost d’actes jurídics documentats (AJD) sobre un préstec hipotecari de juny de 2014 en considerar que la recent disposició del Govern per la qual els bancs han de pagar aquest tribut “és tàcitament retroactiva”.
En la sentència, dictada el passat 12 de novembre pel Jutjat de Primera Instància 18bis de Màlaga i contra la qual el Banc Santander ha anunciat a Efe que presentarà un recurs d’apel·lació davant l’Audiència Provincial de Màlaga, s’assenyala que el pagament d’aquesta taxa ha de recaure en l’entitat en tant que el decret aprovat per l’executiu “resol una llacuna interpretativa”, de manera que també es pot aplicar a les hipoteques subscrites amb anterioritat a la seva entrada en vigor.
Argumenta que es pot parlar de retroactivitat tàcita davant “les normes interpretatives, les complementàries, de desenvolupament o executives, les que supleixin llacunes, les processals i, en general, les que pretenguin eliminar situacions passades incompatibles amb els fins jurídics que persegueixen les noves disposicions , ja que d’altra manera no complirien el seu objectiu “.
El Santander considera que la condemna retroactiva per l’impost AJD és contrària a la llei, i hi presentarà recurs
El Banc Santander ha considerat avui que la sentència d’un jutjat de Màlaga que el condemna a abonar l’impost d’actes jurídics documentats (AJD) de forma retroactiva és contrària a la llei, tant a la jurisprudència del Suprem com a la Constitució o al propi reial decret llei aprovat pel Govern que obliga la banca a assumir aquest cost des de la seva entrada en vigor.
“La sentència és contrària a la jurisprudència del Tribunal Suprem recentment establerta sobre el reglament de l’impost d’Actes Jurídics Documentats i l’establerta amb caràcter general sobre la clàusula d’imposició d’aquesta despesa al subjecte passiu de l’impost designat com a tal per la norma”, expliquen des de l’entitat.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12