Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els lleidatans no podran anar a Andalusia en AVE fins al 13 de desembre, segons preveu Renfe

L’empresa suspèn la compra de bitllets entre Madrid i la comunitat autònoma, mentre les aerolínies posen més viatges per compensar

Passatgers ahir al migdia a l’estació Lleida–Pirineus / FOTO: Núria García

ARTICLES - ZONA 2

Renfe ha suspès fins al 13 de desembre la compra de bitllets d’alta velocitat del corredor que uneix Madrid i Andalusia, que connecta també Lleida amb la comunitat autònoma. Aquesta decisió, a priori, implica que els lleidatans no podran viatjar fins a Andalusia fins al desembre, encara que des de la companyia ferroviària matisen que potser la incidència pot durar menys. Aquesta suspensió s’allargarà, això segur, fins que no s’arregli la circulació entre Madrid i Sevilla.

El text que hi ha al web de Renfe quan algú vol adquirir un bitllet entre Lleida i Sevilla (per exemple) és: “En aquest moment, el trajecte consultat no està disponible per la dada indicada o no disposem de connexió amb enllaç per aquest recorregut”. Ahir a Lleida, l’afectació ferroviària es va veure involucrada amb la vaga de maquinistes convocada pel sindicat ferroviari Semaf. Es van cancel·lar alguns trajectes d’alta velocitat entre Andalusia–Madrid i Lleida–Pirineus.

D’altra banda, per ‘compensar’ la manca de viatges entre la capital espanyola i l’andalusa, algunes de les principals aerolínies de l’Estat han incrementat el nombre de viatges entre els dos municipis. Iberia va incrementar ahir en 14 vols les connexions entre Madrid i Andalusia, amb un augment del 42% en el nombre de places disponibles, fins a 1.080, a les rutes entre Madrid-Màlaga i Madrid-Sevilla, i demà, quan oferirà 1.760 seients extra, el doble dels planificats. El preu màxim dels vols de l’aerolínia entre Madrid i Andalusia està limitat a 99 euros per trajecte a classe turista i a 149 euros per a la classe ‘business’ fins al 8 de novembre, va dir Iberia. Air Europa també va incrementar el nombre de transports.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8