Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Pedraz rebutja per ara investigar el PSOE en el ‘cas Leire’ com reclama el PP

El jutge diu que els fets "poden presentar una aparença delictiva" però que abans cal practicar les diligències pendents

ARTICLES - ZONA 2

El jutge de l’Audiència Nacional (AN) Santiago Pedraz ha rebutjat per ara investigar el PSOE en el ‘cas Leire’ tal com reclama el PP. En una interlocutòria aquest divendres, el magistrat diu que encara falten per practicar algunes diligències, com l’anàlisi de la documentació requisada a Ferraz o la declaració de l’exsecretari d’Organització del partit Santos Cerdán. “Tot i que els fets puguin presentar en abstracte un aparença delictiva per part del PSOE, no s’incorpora encara un element o principi de prova que avali raonablement la seva realitat”, argumenta. Un cop practicades les diligències, Pedraz decidirà sobre la possible condició d’investigat del PSOE en la presumpta causa per desestabilitzar causes judicials a l’entorn del partit.

El magistrat de l’AN s’ha pronunciat així l’endemà que la fiscalia Anticorrupció assegurés que és “prematur” acordar la investigació del PSOE «sense perjudici que existeixin indicis» per a fer-ho. El ministeri fiscal, igual que Pedraz, considera que abans de fer-ho cal practicar les diligències pendents.

Pedraz ha respost a la petició que va fer aquest dilluns el PP – personat com a acusació popular en el ‘cas Leire’- per investigar el PSOE com a presumpte responsable dels delictes de finançament il·legal, suborn, tràfic d’influències, blanqueig de capitals i malversació de fons públics.

En la seva interlocutòria, el magistrat ha dit que rebutja “en aquest moment” investigar el partit perquè no s’ha pogut acreditar “un principi de prova” que acrediti atribuir al PSOE la condició d’investigat. Ha assegurat que abans s’han de practicar les diligències pendents i altres que “encara s’han d’assenyalar”.

En concret, Pedraz ha explicat que cal concretar els suposats pagaments que es van efectuar a l’exmilitant socialista Leire Díez, així com conèixer la finalitat de la seva actuació. També vol saber si van ser ordenats per Cerdán des de comptes de titularitat del PSOE per saber si hi havia una “connexió” amb l’organització.

Així mateix, el jutge ha indicat que s’ha de determinar “qui va ordenar materialment” els pagaments; qui estava autoritzat per disposar dels comptes; com es van comptabilitzar i si existien factures, contractes o altres documents; qui va validar internament les despeses o si van existir alertes internes, entre altres.

Un cop completades aquestes diligències, ha explicat el magistrat, “serà el moment de decidir sobre la possible condició d’investigat del PSOE com a persona jurídica com havia sol·licitat l’acusació popular unificada”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8