Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Aitona presenta la seva candidatura al Pla de Barris i Viles amb un projecte de 12,5 milions d’euros

L’Ajuntament sol·licita a la Generalitat una subvenció d’11,25 milions d’euros, el 90% del cost del projecte, per impulsar una transformació urbana, ambiental i social del municipi

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament d’Aitona ha presentat la seva candidatura a la convocatòria 2026 del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029, impulsat per la Generalitat de Catalunya, amb un projecte de transformació urbana, ambiental i social valorat en 12,5 milions d’euros. La candidatura opta a una subvenció d’11,25 milions d’euros, equivalent al 90% del pressupost total, mentre que l’Ajuntament assumirà els 1,25 milions d’euros restants. La presentació de la sol·licitud arriba després que el Ple municipal aprovés per unanimitat la participació d’Aitona en la convocatòria i el compromís de finançament municipal necessari en cas que el projecte sigui seleccionat.
L’alcaldessa Rosa Pujol, ha qualificat la candidatura com “una oportunitat històrica” per al municipi i ha destacat que el Pla de Barris “pot marcar un abans i un després en el futur d’Aitona”. “No estem parlant només d’un conjunt d’obres, sinó d’un projecte global que ens permetria transformar Aitona i preparar-la per a les necessitats dels pròxims anys”, assenyala. La candidatura es concreta en el Programa Memòria d’Intervenció Integral (PMII), elaborat per l’Ajuntament, que planteja actuacions en dos districtes censals del municipi i estructura el projecte en tres grans àmbits: transformació física, transició ecològica i acció sociocomunitària.
També preveu la creació d’una Oficina Local del Pla de Barris encarregada de coordinar i gestionar el seu desplegament. En l’àmbit de la transformació física, el programa inclou actuacions per millorar els espais públics i l’accessibilitat, rehabilitar habitatges i impulsar la renovació urbana. Pel que fa a la transició ecològica, incorpora mesures relacionades amb la sostenibilitat, l’eficiència energètica, la infraestructura verda i l’adaptació al canvi climàtic. L’àmbit sociocomunitari planteja accions per reforçar la cohesió social, donar suport als col·lectius més vulnerables, fomentar l’ocupació i la participació ciutadana i generar noves oportunitats per als joves i la gent gran.
Una candidatura construïda amb la participació de la ciutadania
La proposta presentada incorpora també les aportacions recollides durant el procés participatiu “Aitona Escolta el Poble”, impulsat per l’Ajuntament per definir les prioritats de la candidatura amb la participació de la ciutadania, les entitats, els joves, els autònoms, les empreses i els grups polítics municipals. Aquest procés es va iniciar el passat mes de juny amb una primera sessió oberta que va reunir prop d’un centenar de veïns i veïnes i va continuar amb trobades amb diferents col·lectius del municipi. Rosa Pujol posa en valor aquest treball compartit i remarca que “no és el projecte d’un govern concret; és el projecte d’un poble.
La candidatura recull una visió compartida sobre com volem que sigui l’Aitona dels pròxims anys”. Si la Generalitat selecciona la candidatura, Aitona podrà desplegar durant els pròxims anys un programa integral destinat a transformar el municipi des d’una perspectiva urbanística, ambiental i social. Amb la presentació de la candidatura, l’Ajuntament culmina mesos de treball tècnic i participatiu i deixa ara el projecte en mans del procés d’avaluació de la Generalitat de Catalunya.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)