Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Llum verda de la UE als centres de deportació en països tercers

Espanya va ser l’únic país en votar contra la normativa perquè crea “dubtes jurídics” i hi ha mesures sense “proporcionalitat”

FOTO_ Reduan (ACN) Cues per a la filiació de menors migrants per part de la Policia a Ceuta

ARTICLES - ZONA 2

Els estats membres de la Unió Europea van donar llum verda definitiva a la reforma del reglament de retorns que avalarà la creació de centres de deportació de migrants a tercers països.  Es tracta de l’últim tràmit que quedava pendent perquè la normativa pugui entrar en vigor un cop es publiqui al Diari Oficial de la UE els propers dies. El Parlament Europeu va aprovar la reforma el juny.

El reglament també permetrà als governs estatals ampliar els períodes de detenció, accelerar les deportacions o dur a terme registres a llars o llocs de treball per localitzar migrants en situació irregular.

Espanya va ser l’únic país que hi va votar en contra, la resta de països a favor, mentre que Bèlgica es va abstenir. L’Executiu de Sánchez considera que el reglament genera “seriosos dubtes jurídics” i “ofereix garanties limitades” per a les persones que han de ser retornades. El govern espanyol també critica la “manca de proporcionalitat de determinades mesures” que recull el reglament.

L’executiu d’Ursula von der Leyen va presentar la proposta per actualitzar el reglament l’any passat, en un context d’enduriment de les polítiques contra la immigració.

Moncloa detalla totes les trucades de Vivas

El Govern va detallar les trucades fetes des de l’Executiu de Juan Jesús Vivas a Moncloa amb motiu de la crisi migratòria a Ceuta i que considera que evidencia que són infundades les seves acusacions sobre la manca d’atenció a aquestes. El Govern va assegurar que Vivas només va demanar una vegada parlar amb Sánchez, se li va respondre afirmativament i hi va haver una conversa entre tots dos. Fonts de Moncloa s’hi van ratificat aquest dijous i van detallar la sèrie de contactes mantinguts.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8