Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Generalitat comprarà part del pis dels majors de 40 anys que no puguin tenir hipoteca

El president Illa també anuncia al debat de Política General al Parlament de Catalunya que crearà un fons antidesnonaments

El president de la Generalitat, ahir al Debat de Política General (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

El president de la Generalitat, Salvador Illa, va anunciar ahir un fons dotat inicialment amb 25 milions per a l’adquisició d’immobles on hi viuen persones en risc de ser desnonades i un pla per a més grans de 40 anys en què l’administració seria copropietària de l’habitatge.

En la intervenció d’inici del debat de política general, Illa també va dir que s’ampliaran els anomenats “préstecs d’emancipació”. Amb el fons antidesnonaments s’evitarien casos com el de Maricarmen, que ha desencadenat una sèrie de mobilitzacions pel dret a l’habitatge; mentre que a la “inèdita” fórmula anunciada per compartir la propietat de pisos podrien acollir-s’hi els més grans de 40 anys amb ingressos estables però dificultats per adquirir un immoble. En concret, entre els 40 i els 55 anys l’administració facilitaria la compra de l’immoble, on el beneficiari podria residir durant 50 anys, i es quedaria després la meitat de la propietat. A partir dels 56 anys, la Generalitat assumiria el 60% de la propietat del pis, en què el beneficiari podria viure com a propietari durant 40 anys.

ELS MESTRES, AUTORITAT PÚBLICA

D’altra banda, el president de la Generalitat, Salvador Illa, va proposar ahir als grups parlamentaris regular la condició d’autoritat pública dels mestres i professors de centres educatius no universitaris. Durant el debat de política general el cap de l’executiu va defensar el paper del professorat i va plantejar “reforçar-ne la consideració social i la protecció en l’exercici de les seves funcions”. El president no va concretar quina hauria de ser la via per fer aquesta regulació i va convidar els grups parlamentaris a parlar-ne per “consensuar la millor manera de fer-ho”. “’Fer cas al mestre’, ens han dit a tots alguna vegada. Ben dit està i ben fet està fer-ho complir”, va dir.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12