Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Les companyies participants en les dues darreres edicions de Fira Tàrrega facturen 6 milions

L’esdeveniment de la capital de l’Urgell viu una jornada festiva de divendres amb propostes familiars i carregades de reivindicació

ARTICLES - ZONA 2

Les companyies participants en les dues darreres edicions de Fira Tàrrega han facturat uns 6 milions d’euros en venda d’espectacles en els sis mesos posteriors al certamen. És una xifra que va donar la directora executiva de la fira, Abigail Ballesté, que també va apuntar que un 40% de la facturació d’espectacles de carrer de les companyies assistents a la fira prové de Fira Tàrrega.

La jornada de divendres festiu al certamen va estar marcada per les estrenes i propostes que van convidar els espectadors a fer joc en família, però també n’hi va haver d’altres de marcadament reivindicatives. ‘Skai is a ful’ d’Hermanas Picohueso, ‘Emboscadura’ de Colectivo Ameno i ‘Xirinxina’, de L’atapeïda, van ser alguns dels espectacles matinals.

Un 40% de la facturació d’espectacles de carrer de les companyies assistents a la fira prové de Fira Tàrrega, segons dades de l’organització, que xifra en uns 6 milions d’euros les vendes d’espectacles de carrer dels darrers dos anys en els sis mesos posteriors al certamen. L’impacte econòmic de la fira també passa per les 218 persones que la fan possible així com pels 7.850 tiquets de càtering bescanviats en 20 establiments de restauració. Cadascun d’aquests tiquets està valorat en 5 euros, per tant, la xifra puja a 39.250 euros en restauració. A més a més, durant la fira, es gestionen 1.800 pernoctacions.

Aquestes xifres demostren, segons Abigail Ballester, que Fira Tàrrega es reafirma com la plataforma de negoci imprescindible per a les arts escèniques de l’espai públic.

A més, aquesta posició de lideratge avala Fira Tàrrega com el mercat estratègic de les Arts de Carrer, el qual compta amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través de la seva marca d’internacionalització, Catalan Arts, esdevenint una cita indispensable del sector al sud del continent europeu.

UNS 44 ESPECTACLES I 55 FUNCIONS
En la segona jornada de la 46a edició de Fira Tàrrega es van poder veure 10 estrenes. Una va ser la de la companyia L’atapeïda, que va debutar amb ‘Xirinxina’, un espectacle de dansa, acrobàcia i clown sobre la idea de càrrega personal i col·lectiva. En un escenari format a partir de bancs col·locats en forma de cercle on s’asseu el públic, dues actrius desenvolupen un relat sense text que acaba amb la complicitat del públic muntant una carpa de circ on queden tots a dins.

A l’espai Piscines es va poder veure una crítica a la gestió humana cap als boscos i la relació amb la natura. Colectivo Ameno va portar a la fira, ‘Emboscadura’ on els actors són arbres rebels que intenten contagiar el seu esperit crític als espectadors a qui conviden a plantar-se amb ells.

D’altra banda, al pavelló municipal d’Esports, la companyia Hermanas Picohueso va interpretar ‘Skai is ful’, una experiència immersiva que planteja una versió del cel saturat de banderes clavades en el no-res i que s’acaba convertint en una reflexió com s’ha pogut arribar fins aquí.

ÈXIT DE PÚBLIC A LES FUNCIONS DE TARDA
Com és habitual, els espectacles de tarda van aplegar aglomeracions d’espectadors als carrers i places de la capital de l’Urgell.
Un d’aquests va ser el dels cerverins Urko Maschinen, ‘Vol.1’, primer espectacle d’aquesta companyia de la capital de la Segarra.

Una peça itinerant amb un cotxe i una cigonya com a protagonistes. Un recorregut que parla de la recerca de nous horitzons a través del concepte de la migració de les espècies. El moviment plantejat com un acte de supervivència i d’esperança.

PLAÇA DE LES NACIONS SENSE ESTAT
Un altre dels punts emblemàtics de Fira Tàrrega és la plaça de les Nacions sense Estat, on es va poder veure la proposta ‘Wazac’, dels coreans A-Run Crew.

Es tracta d’una peça de dansa amb moviments virtuosos on, a través del cos, s’expliquen històries. Moviments arriscats, velocitat, habilitat, equilibris precaris, objectes de fusta i estructures que col·lapsen, van ser els elements protagonistes.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12