El FC Barcelona ha decidit suspendre l’homenatge als vuit jugadors de l’equip blaugrana campions del món amb la selecció espanyola que estava previst aquest dijous abans de la disputa del Barça-Athletic Club de LaLiga EA Sports.
“Hem decidit que l’acte de reconeixement als jugadors del Barça que van guanyar el Mundial, i que ens va proposar la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), no es farà perquè no es dona el context, ni és el moment més apropiat”, va explicar aquest dimecres el president de l’entitat, Joan Laporta, en declaracions difoses pel club.
Aquesta decisió del club blaugrana es coneix després de l’incident del passat diumenge entre la Policia Nacional i un seguidor del Barcelona, al qual diversos agents van copejar després d’arrabassar-li una bandera estelada abans del partit entre aquest equip i l’Elx.
El club ja l’ha comunicat a la RFEF, una decisió que l’ens federatiu “ha entès perfectament”, segons Laporta, qui va assenyalar que el futbol “ha de servir per a unir i no per a generar uns certs enfrontaments que no convenen a ningú”.
El president, Joan Laporta va dir que abans del partit es preveu un acte per enaltir l’estelada, “L’estelada expressa els anhels de llibertat i la voluntat de ser lliures de molts culers i catalans. Entenc que s’ha de respectar i entenc que aquesta voluntat forma part de la llibertat d’expressió. A més, és una manera d’expressar-nos de manera pacífica i que no genera ni violència ni odi”, va agregar.













