La negociació entre l’Ajuntament de Lladorre i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) perquè l’empresa pública assumeixi la gestió de l’estació de Tavascan (ara de titularitat municipal) continua i al setembre es preveu una nova reunió per avançar en la negociació i buscar un acord de cara a la pròxima temporada d’hivern, va confirmar ahir l’alcalde, Salvador Tomàs. “Estem treballant perquè Ferrocarrils se’n faci càrrec a finals d’any. Per ara, hi ha bona predisposició”, va afirmar l’alcalde. Un acord que, tot sigui dit, permetria a l’estació tornar a obrir les pistes d’alpí després que aquesta passada temporada no ho pogués fer per la manca de funcionament del seu únic telecadira en no haver completat la seva revisió. L’alcalde es va mostrar esperançat, però al mateix temps va demanar prudència “fins que no estigui al sac i ben lligat”.
D’altra banda, els circuits d’esquí nòrdic sí que van obrir, com també ho van fer les traçades per fer raquetes de neu i els principals serveis i accessos. Tomàs també va explicar que una empresa especialitzada està fent un estudi de l’estació i una ‘due diligence’ per avaluar l’estat de l’estació i avançar en la seva planificació. Cal recordar que el Govern va autoritzar una subvenció de 500.000 euros a l’Ajuntament de Lladorre per garantir l’obertura i funcionament de l’estació de Tavascan l’hivern passat.
La temporada, tal com van explicar Tomàs i hotelers, es va ‘salvar’ gràcies a l’afluència de turistes que van visitar la zona malgrat el tancament de les pistes d’alpí. Això, però, no va impedir que l’ocupació turística se situés al voltant del 85%. En aquest sentit, un responsable de l’hotel Estanys Blaus van assegurar que llavors el perfil del visitant va ser molt variat, amb clients de Catalunya, les Illes Balears, València i estrangers, molts dels quals “no venen exclusivament a esquiar alpí, sinó a gaudir de la natura i d’altres modalitats esportives”. Al seu torn, Tomàs recordava a aquest diari en una conversa al final de la temporada que “encara que l’Alpí no hagi pogut obrir, hi ha molt client de muntanya, de raquetes, d’esquí de fons i també turisme familiar amb trineus”.














