La diplomàcia es va tornar a activar aquest dissabte per intentar mitigar l’escalada del conflicte a l’Orient Mitjà, mentre Washington i Teheran segueixen intercanviant amenaces en un to obert i creixentment bel·licós.
Com a part dels esforços diplomàtics, el ministre iranià d’Exteriors, Abbas Araghchi, va viatjar ahir a Oman, un dels països clau en aquest conflicte, per parlar sobre el futur de l’estret d’Ormuz. Així mateix, el príncep hereu i primer ministre saudita, Mohammad bin Salman, va parlar per telèfon amb el president nord-americà, Donald Trump, per analitzar la situació després de l’increment de la tensió.
D’altra banda, el nou líder suprem de l’Iran, Mojtaba Khamenei, va prometre venjar la mort del seu pare i predecessor, Ali Khamenei. I Trump va tornar a amenaçar l’Iran: “Hi ha 1.000 míssils armats i preparats i apuntats cap a la República Islàmica de l’Iran, seguits immediatament per milers més, en cas que el govern iranià dugui a terme la seva amenaça”, va dir el mandatari.
Mentrestant, Araghchi, va acusar els Estats Units d’haver “violat” el memoràndum d’entesa amb l’Iran, després que Washington anunciés el divendres noves sancions contra l’entorn del nou líder suprem iranià.














